Dag 8 Namen - Dinant 27 kilometer

22 maart 2015 - Dinant, België

Heerlijk bed en goed geslapen. De eerste ochtend dat ik nog wel een uurtje wil blijven liggen. Maar er moet weer gelopen worden vandaag. Op zoek naar avontuur. Vriend van Annie ging nog naar de bakker om verse broodjes te halen voor de lunch, geweldig toch.

Hoop vandaag de eerste pelgrims tegen te komen. Vandaag was het onmogelijk om te verdwalen. Gewoon de Maas volgen dan kom je er vanzelf ( nou bijna dan) in Dinant.

Leuk om mee te maken dat mensen je een bon voyage wensen als ze de schelp zien.

In Dinant welkom geheten door broeder Bruno van Abbaye de Abdij van Leffe. Hij verontschuldigde zich dat het eenvoudig was, een oud school lokaal met 7 bedden en eenvoudig sanitair.  Werd uitgenodigd voor de vesper en het avondeten van 19.00 uur. Morgen als het goed is weer een grens over naar Vireaux Mohain.

1. Wilma:
    22 maart 2015
    Heey superman. Heb je nog Pelgrims gezien? Jaren terug heeft Bernard van NL over de Maas naar Dinant gevaren. Hij heeft nu nog pijne benen vd treden naard de Citadel ☺️ Je verblijf ziet er wrl schoon uit. Vanavond tijd veur un pintje?
  2. Wilma:
    22 maart 2015
    Als ik het goed zie wordt morgen je 100ste workout de paden op de lanen in op naar La France. Succes
  3. Martine:
    Proost! Welverdiend!
  4. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Leuke dag gehad volgens jouw verslag en dat was ook te lezen.
    Ik vind dat best hele interessante mensen meemaakt op je trip.
    Je foto,s zijn ook zeer de moeite van het bekijken waard.
    Lekker doorgaan zo
    A demain
  5. Pa en ma:
    22 maart 2015
    Ha Dannis, weer een mijlpaal,morgen weer een grens over we zien dat je geniet mooie foto,s veel succes weer voor de nieuwe dag en slaap lekker,een goed bed is alles waard. proost,neem een lekkere leffe. pa en ma
  6. Marcel de Bruijn:
    De eerste week zit er op vriend !! Op naar de volgende week !! Alvast succes
  7. Elisabeth:
    22 maart 2015
    Ha Dannis! Je gaat hard ,je ligt voor op ons! Zit nu in Namur en morgen naar Anhee! We doen t rustig aan! Goed vervolg! Buen camino! Grtjes Elisabeth
  8. Roel en jannie blom:
    23 maart 2015
    Heee Dannis, hier een berichtje van ons. Gaat alles nog naar wens. Je verlaat nu het land van de patattekes en kom in het mooie Frankrijk. Ook daar kun je lekker eten hoor. De overnachtingen in kloosters kennen we van vroeger van de KTVM. Veel succes en we blijven op de hoogte.
    Roel en Jannie Blom.
  9. Roel en jannie blom:
    Roel en Jannie Blom.
  10. Jw:
    23 maart 2015
    Ik zal de Fransen laten weten dat je er bent Dannis!
    Hij gaat mooi zo, succes verder en veel plezier,
    groet,
    jw
  11. Brian:
    23 maart 2015
    En weer een grens gepasseerd ! Je gaat als een kogel, veel succes en op naar het zonnige zuiden
  12. Mientje en jose:
    24 maart 2015
    Ha pelgrim, goed gedaan jochie. Geniet ze, groetjes van ons