Dag 93 Pedrouzo - Santiago de Compostela 21 kilometer

15 juni 2015 - Santiago de Compostela, Spanje

Vanmorgen rustig op gestaan, heb geen haast, dit heb ik alle dagen niet gehad. 8.00 uur vertrokken en heb van iedere stap genoten. Van totale drukte of gekte op de Camino niets gemerkt. Zoals alle pelgrims op dit laatste stuk wordt er vertraagd.

Bij iedere bar zie je weer dezelfde van de vorige bar voor een kop koffie, cola, biertje of een broodje. Heb met volle teugen genoten van deze mooie dag en het goed kunnen afsluiten. Ben trots op mezelf om achter elkaar 2472 kilometer te lopen zonder problemen.

Heb deze dag best wat traantjes gelaten en me volledig kunnen afsluiten van de rest van de wereld. De Kathedraal is natuurlijk zeer imposant en ik heb in het midden van het grote plein heerlijk languit op de grond gelegen.

Graag wil ik iedereen bedanken die mij gesteund heeft in deze tijd. Met name Trudy, Anna en Daan die mij hebben moeten missen tijdens de voorbereidingen, maar ook zeker deze lange 3 maanden. Nu besef ik pas hoe lang we van elkaar gescheiden zijn en hoe belangrijk wij als gezin voor elkaar mogen zijn. Zonder verdere namen te noemen, want je vergeet altijd iemand, wil ik iedereen bedanken voor alle hulp, steun en belangstelling voor het thuisfront. Daarnaast voor al jullie lieve en opbeurende reacties op mij reisblog, heb ze altijd met veel plezier gelezen. Op deze manier had ik op afstand toch een beetje contact. Natuurlijk ook niet te vergeten om alle mensen onderweg te bedanken waar ik: onderdak, hulp, eten, drinken, douche/bad heb gekregen. Want zonder jullie was dit niet gelukt. Hier ben ik erg dankbaar voor op deze Camino. Dank jullie wel.

1. Trudy:
    15 juni 2015
    Morgen heb ik een afspraakje in Santiago. Met de liefste en stoerste pelgrim aller tijden. Het was een avontuur voor ons alle vier. We hebben elkaar vreselijk gemist. Na 93 dagen en bijna 2500 kilometer wandelen is er een eind gekomen aan de wandeltocht van Dannis. Een langgekoesterde wens van hem, die dit jaar na een lange voorbereiding in vervulling ging. Met al mijn onzekerheden maar vol vertrouwen liet ik hem op 15 maart ‘los’ in de hoop dat we als gezin nog dichter naar elkaar zouden groeien. Het was soms erg moeilijk, regelmatig heb ik me afgevraagd hoe ik mijn man terug zou krijgen. Ik heb me zorgen gemaakt over zijn gezondheid, of hij wel goed at, goed sliep. Even alleen de zorg voor twee puberende kinderen, die het hartstikke goed gedaan hebben en door dit hele avontuur een stuk zelfstandiger zijn geworden. We hebben het gered met z’n allen, en de wens dat we elkaar meer zijn gaan waarderen en nader tot elkaar zijn gekomen, die gaat zeker uit komen. Ook ik wil iedereen bedanken voor de lieve berichtjes, appjes, mailtjes, bezoekjes, telefoontjes, kaartjes, cadeautjes, reacties op Facebook en dit blog. En niet te vergeten mijn lieve moeder die alle nachten dat ik moest werken bij ons in huis was voor de kinderen, en er nu ook weer voor zorgt dat ik een paar dagen naar Dannis kan omdat zij thuis bij onze kinderen is. Trots op ons sterke gezin, op onze fantastische kinderen, mijn allerliefste man en alle lieve mensen om ons heen. Dankjewel allemaal, liefs Trudy.
  2. Marcel de Bruijn:
    15 juni 2015
    Geweldig genoten van jouw reisverslagen Dannis, bedankt daarvoor Vriend ! Nu weer binnenkort weer naar Tiel en de Kids !! Jij en Trudy nog fijne dagen in Portugal !! We spreken elkaar. Hartelijke groeten Marion & Marcel
  3. Sien en Jeroen:
    Gefeliciteerd Dannes
    Ook namens Jeroen. Toppie!!!
  4. Jeanne en Henk Nijhuis:
    15 juni 2015
    Het blijft genieten jou verhalen te lezen. Jij bedankt ons, maar de dank is echt voor jou en je gezin. Net de reactie van Trudy gelezen. Trudy, geweldig!! Ga samen genieten, het is jullie van harte gegund. Liefs voor jullie allemaal. Groetjes van Henk en Jeanne.
  5. Pa en ma:
    15 juni 2015
    Lieve Dannis gefeliciteerd met het bereiken van je einddoel geniet nog van de resterende dagen met Trudy en we zien je gauw weer terug in Tiel geweldig wat een prestatie en dan zulke mooie verhalen en fotos we hopen dat dit jouw doel was tot gauw en goede vlucht terug jullie samen kus van ma en groet van pa
  6. Adri en Teunie:
    15 juni 2015
    Hallo Dannis, gefeliciteerd!, wat een geweldige prestatie. We hebben genoten van je reisverslag. Een fijne tijd met Trudy, veel liefs
  7. Fransien:
    Hoi Dannis en Trudy,
    Dannis gefeliciteerd, fijn dat je er nu bent. We gaan je verhalen nog missen. Jullie hebben het als gezin super gedaan. Nu lekker een paar dagen genieten met z`n tweetjes in Santiago. Groetjes van Johan en Fransien.
  8. Rob en Ilonka:
    Hoi Dannis,
    hartelijk gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!
    Hier kun je echt trots op zijn.
    Veel dank dat we mochten mee genieten van je mooie verhalen en foto's.
    Op deze manier hebben we een beetje met je mee kunnen reizen.
    Fijne dagen verder in Santiago samen met Trudy.
    Hartelijke groet Rob en Ilonka
  9. Cissy Aalbers:
    15 juni 2015
    Dannis, Gefeliciteerd met je prachtige prestatie en met je geweldige gezin! Bedankt dat ik op afstand een klein beetje heb mogen meegenieten. Nog fijne dagen samen in Portugal en tot ziens in Tiel. Groetjes van Cissy
  10. Wilma:
    15 juni 2015
    Hieperdepiep hoera, jouw droom is uitgekomen kanjer. Samen met je thuisfront hebben jullie dit gefixt. Geniet lekker met je meissie in Santiago en een geweldig weerzien met de kids gewenst. Knuffel uit Tiel
  11. Jaap/Willy:
    Beste mensen,
    Ja even een andere aanhef dan jullie van ons gewend zijn maar dit schrijven geldt voor jullie alle vier.
    Wij zijn onder de indruk van de prestatie die jullie zeker ook als gezin verricht hebben. Ook jouw laatste reisblog was indrukwekkend en niet te vergeten de geweldige toevoeging van Trudy. Wij als trouwe volgers bedanken je voor het moois dat je hebt geboden met verhalen en prachtige beelden middels foto's. Het is ook prachtig dat Marian als stand-inn voor jullie gezin even er uitgelicht wordt, ook geweldig gedaan toch ?
    Hopelijk zijn we nog niet van je reisverhalen af al zullen de afstanden best kleiner worden.
    Rest ons alleen nog om te zeggen DANK JE WEL.
  12. Piet Lodder:
    15 juni 2015
    Dannis,gefeliciteerd met je voltooide reis naar Santiago. Heb elke dag genoten van je reisverslagen.Veel plezier nog in Santiago met je vrouw.
  13. Jolanda Laagwater:
    15 juni 2015
    Dannis, gefeliciteerd met het behalen van deze mooie prestatie! En ook Trudy, Anna en Daan hebben het de afgelopen maanden super gedaan! Veel plezier de komende dagen in Santiago en daarna genieten van jullie gezin.
  14. Martine:
    15 juni 2015
    Wat een mooi verhaal weer! Supergoed gedaan Dannis! Ik wil je bedanken voor je mooie verhalen! Ik hoop dat je nog lang kan nagenieten van je mooie reis! Het zal best wel weer een omschakeling zijn, maar ook dat gaat goed komen! Geniet van het weerzien met Trudy en over een paar daagjes met Anna en Daan!
    Groetjes Martine
  15. Femmy Boere:
    15 juni 2015
    Dannis, ik maak een hele diepe buiging voor jou!!! Chapeau man! Wat een geweldig avontuur was dit!
    Leuk om er elke dag deelgenoot van te mogen zijn! Ik wens jullie een heel fijn weerzien en een hele fijne thuiskomst! Groetjes Femmy
  16. Gonnie:
    15 juni 2015
    Lieve Dannis, van harte gefeliciteerd met je geweldige prestatie. Ook wij weten zeker dat jullie als gezin dichter tot elkaar zijn gekomen. Morgen t lang verwachte weerzien met je lieve vrouw, geniet van elkaar de komende dagen en daarna op naar Nederland naar je kindjes. Veel liefs Bob en Gon
  17. Christiënne:
    15 juni 2015
    gefeliciteerd Dannis, wat een prestatie! We zijn trots op jou en zeker ook op Trudy, Anna en Daan. Die jou deze droom gunde. Geniet samen met Trudy nog een paar dagen. En daarna weer van jullie complete gezin. Liefs van ons.
  18. Esther:
    15 juni 2015
    Van harte gefeliciteerd met je geweldige prestatie Dannis. Met veel plezier heb ook ik alle reisverslagen van jou en Trudy gelezen.
    Geniet van deze belevenis en het terugkeren naar je gezin.
  19. Kobus Mulder:
    15 juni 2015
    Beste Dannis, van harte proficiat en een diepe buiging voor deze mooie en in alle opzichten bijzondere prestatie!!!!!

Warme collegiale groet, Kobus
  20. Josephine, René en Lara:
    15 juni 2015
    Het is gelukt, het is volbracht. Voor jou, Dannis en ook voor Trudy en voor Anna en Daan. Jullie hebben een wonderlijke reis achter de rug. De één was op pad en de anderen volgden elke stap.

Bedankt voor je mooie verhalen, belevenissen en alle mooie foto's die we hebben kunnen lezen en zien.

Geniet van elkaar de komende dagen voordat jullie familie en gezin helemaal herenigd wordt. We spreken en zien elkaar!
  21. Marike Banken:
    15 juni 2015
    Hoi Dannis, diep respect voor jou, wat heb jij een mooie reis gemaakt, wat een stappen heb je gemaakt. Dit is life-changing, dit vergeet je je hele leven niet meer. Ik hoop dat deze tocht je richting geeft in je leven, je de weg wijst als dat nodig is. Ik vertelde je al eens dat er geen dag voorbij is gegaan dat ik niet aan de Camino heb gedacht, dat zal voor jou ongetwijfeld ook zo zijn. Gefeliciteerd!
  22. Bert en Mies:
    16 juni 2015
    Hoi Dannis, van harte gefeliciteerd met je geweldige prestatie. En bedankt voor de mooie verhalen. Geniet van het samen zijn met Trudy en wat zullen jullie kinderen trots zijn op zo´n Papa. Ik moet nog even geduld hebben, Bert is aan zijn laatste loodjes bezig.
    En dan naar huis met een rugzak vol met mooie herinneringen.
  23. Eric:
    16 juni 2015
    Hoi Dannis, gefeliciteerd met deze mooie prestatie!
  24. Saskia:
    Hoi Dannis,
    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie. Knap gedaan. Respect voor je. Ook voor jou gezin super gedaan. Ga lekker genieten van elkaar en nagenieten van de mooie ervaringen.

Groetjes Saskia
  25. Patricia Lettinck:
    16 juni 2015
    Wow Dannis, wat een prestatie heb je geleverd! Van harte gefeliciteerd met al die kilometers! Echt respect! Geniet van de komende dagen! Voor je het weet begint het 'echte' leven weer!
    ;-)
  26. Truitje62:
    16 juni 2015
    Wat een mooie prestatie hebben jullie geleverd met z'n vieren.
    Respect!!
    Geniet nog lekker daar en dan heerlijk weer naar huis!!
  27. Carla van Dijk:
    16 juni 2015
    He Dannis. Geweldig gedaan. Respect hoor. Is deze Camino geworden wat je hoopte? Koester je mooie herinneringen. Geniet samen nog met Trudy, die zich kranig staande heeft gehouden in Tiel. Een paar mooie dagen in Santiago en Finisterre.Dan gauw naar Anna en Daan, die met oma je opwachten. Liefs
  28. Tjitte:
    16 juni 2015
    Hoi Dannis, mijn waardering is groots! Dit kan niemand je ooit meer afnemen en een rijke ervaring ook. We hebben elke dag genoten van je verslag en niet te vergeten de schitterende foto, s Klaske en ik wensen jullie samen nog een heel fijne tijd toe. Groeten T&K
  29. Maarten:
    16 juni 2015
    Ik sluit me bij de vorige sprekers aan! TOP !!!
  30. Timo:
    16 juni 2015
    Gefeliciteerd met het volbrengen van jullie tocht! Prachtig zoals jullie dit met z'n allen volbracht hebben!
    Maar alles is inderdaad hierboven al wel gezegd :-)
  31. Alie & Frank:
    16 juni 2015
    Gefeliciteerd Dannis en nu samen met Trudy genieten van Santiago en de omgeving.
  32. Joost:
    16 juni 2015
    Zoals altijd al, weer een mooi bericht Dannis, knappe prestatie! En wat een mooi bericht van Trudy, geweldig zoals iedereen van jullie gezin/familie het gedaan heeft. Fijne tijd en veel geluk met elkaar!
  33. Hera:
    16 juni 2015
    Nu de reis voltooid is wil ik toch nog even zeggen dat ik de afgelopen 3 maanden heel veel bewondering voor jullie als gezin heb gekregen. Wat een prestatie, zowel de wandelaar ( die ik op deze blog gevolgd heb) als de thuisblijvers hebben een megaprestatie geleverd! Jullie mogen allemaal met recht trots zijn op dat wat jullie gedaan hebben. Ik wens mijn oud-collega Trudy en haar "baard-man" (nu nog ) hele fijne dagen in Portugal en een happy thuiskomst straks.
  34. 17 juni 2015
    Hoi Dannis
    Van harte gefeliciteerd met deze prestatie. Nog iets meer dan honderd kilometer en dan ga ik ook languit op het plein liggen. En dan eindelijk ook die baard weg. Het was leuk je verhalen te lezen. Ik heb er veel tips aan over gehouden. Veel plezier met je familie, je hebt er lang zat op moeten wachten.

jeroen
  35. Agnes:
    17 juni 2015
    Gefeliciteerd Dannis. Nieuwe schoenen nodig zeker!!!!
  36. Mark:
    18 juni 2015
    Goed dat je jouw einddoel hebt behaald en nog snel ook. Je hebt volgens mij geen dag vertraging gehad.
  37. Chantal:
    18 juni 2015
    Super gedaan!! En nu lekker genieten van je gezin en deze mooie ervaring... tot snel in de moestuinvilla.