Dag 5 Meerhout-Tienen 43 km

19 maart 2015 - Tienen, België

Op advies van Mannu de GR route genomen tot Diest. Hij heeft voor mij een kaart geregeld. Prachtige route van 18 km grotendeels door de natuur. Je komt bijna niemand tegen.

In Diest bij de Mac koffie en even met mijn schatje gebeld. Daarna op naar Tienen. Had nog nooit een rechte heuvelachtige weg van 19 km gezien. Je moet sterk in je schoenen staan om een XL Zevenheuvelenweg te nemen. Had dit laatste stuk zelf uitgekozen. Kan er maar 1 de schuld geven.

In Tienen aangebeld bij de daklozen- en pelgrimsopvang. Had dit keer niets afgesproken. Was net op tijd want Erika en man gaan binnenkort verhuizen. Huis vol verhuisdozen, ik moet er dan niet aan denken dat er een vreemde loge komt.

Meteen een grote bak koffie, het is net thuiskomen. Er waren geen daklozen i.v.m. de verhuizing. Prachtige kamer, uitzicht op de kerk, Erika is de kosteres. Handdoek en washand gekregen, dus mijn afdroogkrant kan in de tas blijven. Ik zie wat vragen langs komen hoe het met me gaat. Na 164 km voel ik me nog steeds goed. Natuurlijk gevoelige benen, geen blaren. Wat pijntjes in de schouders. Tot nu toe fantastisch weer, scheelt veel natuurlijk. Het is een grote ontdekkingsreis. Maak (te) veel km omdat ik in Frankrijk de officiële route snel wil gaan volgen. De komende dagen staat er tussen de 30 en 25 km op de planning. Moet natuurlijk niet te snel thuis zijn. Morgen slaap ik op een camping die dicht is in een blokhut, alleen wc en kraan aanwezig. Mijn reisverslag zal later komen. Dit ter info want ik hoor soms wat ongeruste reacties als er wat later een verslag komt.

1. Trudy:
    19 maart 2015
    Je mag zo snel thuiskomen als je wil ;-) Geniet er van lieverd!
  2. Wilma:
    19 maart 2015
    Super trots op jou hoor, maar ook op je thuisfront de kanjers. Vanmiddag gezellie bijgekletst met Trudy. Hoorde dat je dus vannacht bij de daklozen- en pelgrimsopvang zou slapen. Was al verontrust dat je tussen wat "ruikende" mensen zou liggen. Lekker dus het rijk alleen. Geniet jongen. Op naar La France
  3. 19 maart 2015
    Hoi dannis
    Nu al in Tienen. Petje af. Ik zit nu in Tongerlo. Ik neem de lange route naar Tienen. Nog bedankt voor die kaars op zilvermeeuw. Ik zat in dezelfde hut. En ook bij mij geen taverne. Ik blijf je volgen. Buen camino
  4. Pa en ma:
    19 maart 2015
    Dannis, we genieten van je reisverhalen en denken steeds aan je zoals we lezen red je het wel,je bent al een heel end op dreef geniet er van en het weer is goed, hopen dat het zo blijft liefs van pa en ma veel succes zonder blaren houden zo.
  5. Noah vriend van daan:
    19 maart 2015
    Daan mist je heel erg maar kudos dat u het doet hoor. Nog heel veel succes
  6. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Vandaag weer genoten van je reis verslag en ook zeker van je vertel trant. Dat heb je of dat heb je niet. Nou jij hebt het dus en het is leuk en interessant om te volgen. Vragen heb ik niet , het gaat goed zo.
    Tot snel.
  7. Gonnie:
    19 maart 2015
    Hee buurman, goed om te horen dat t zo goed gaat. We genieten van je verhalen en mooie foto's. Elke dag kijken we ernaar uit. Geniet! Groetjes ook van Bob
  8. Corine van Ewijk:
    19 maart 2015
    Hoi Dannis, super tof, die verhalen van jou. Ik kijk ook elke avond of je iets hebt geschreven. Vind het heel stoer van je. Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal!
  9. Jeanne Nijhuis:
    19 maart 2015
    Erg fijn om dit alles te lezen. Kijk uit naar jou verhalen! Geniet van je tocht! Groetjes van Henk en Jeanne.
  10. Jan vlek:
    20 maart 2015
    Ik neem m'n petje voor je af Dannis, ben je nog geen grote boze wolf tegengekomen?
  11. Bianca:
    Hoi neef,

Goed bezig hoor. Fikse wandelingen, maar gelukkig mooi weer. We volgen je, erg leuk om zo je verhalen te lezen. Knap hoor dat je dit doet! Geniet er van.
  12. Joost:
    Knap gedaan Dannis!
  13. Joke ten Siethoff:
    20 maart 2015
    Dannis, heel veel succes gewenst en geniet ervan.
    Joke ten Siethoff, buurvrouw van je ouders.
  14. Hilde van Egdom:
    20 maart 2015
    Vind het super leuk om je te volgen op deze droomreis! Ik lees dat je volop geniet, met ook de wetenschap dat je niet weet wat je allemaal te wachten staat! Ik heb veel respect voor jouw thuisfront, die je deze droom gunt! En als het je te snel gaat kan je, als je je doel hebt bereikt, altijd nog weer terug naar huis lopen.....Haha!
  15. Tjitte:
    20 maart 2015
    Hoi Dannis, Klaske en ik zijn even er tussen uit geweest maar hebben je verslag wel elke dag gelezen. Het gaat goed lees ik en de patat smaakt geweldig in het Belgische. Ga zo lekker door en ik heb grote bewondering voor jullie beide! Groetje, s van Tjitte