Dag 88 Samos - Morgade 27 kilometer

10 juni 2015 - Morgade, Spanje

Met 60 pelgrims in het klooster geslapen op 1 zaal. Om 21.00 uur naar bed gegaan en redelijk geslapen tot 04.30 uur. Want dat is de tijd voor sommige pelgrims om op te staan. Nog even blijven liggen en na het ontbijt in het cafe om de hoek, om 07.00 uur gaan lopen.

Van Bianca en Karin "wonderdruppels" gekregen. Lijkt een beetje op Dampo want mijn neus ging er goed van open. Bianca en Karin zijn twee Brabantse vriendinnen die de laatste 350 kilometer lopen. Al een aantal dagen komen we elkaar tegen en slapen op dezelfde plaatsen en eten af en toe samen.

Mooie route gelopen en wederom een mijlpaal bereikt voor de pelgrim. Namelijk de officiële markering van de laatste 100 kilometer gezien. Op advies van de 2 Duitse vriendinnen die ik eerder heb ontmoet slaap ik in refugio Casa Morgade.

Arriveerde om 13.45 uur en ik had het laatste bed van deze kleine refugio. Geen stapelbed maar een gewoon bed op een normale slaapkamer met nog 5 andere bedden.

1. Matthias:
    10 juni 2015
    Lijkt me fantastisch, met 60 man een kussengevecht houden :)
  2. Annie:
    10 juni 2015
    wel ik vind dat ook met 60 man en al met hetzelfde doel j-a superleuk mens toch nou ken je vele nieuwe pelgrims van alle nationaliteiten om over de souvenirs te praten eenmaal terug in Nederland boeiend is het , allé zorg Dannis dat je in superform bentvoor de aankomst in SANTIAGO groetjes annie
  3. Saskia:
    10 juni 2015
    Nog even de laatste loodjes. Meestal zijn die het zwaarst. Je bent er nu bijna. Succes nog! Je bent goed bezig. Groetjes Saskia
  4. Kobus Mulder:
    10 juni 2015
    Succes de laatste kilometers. Alle facetten komen in die laatste kilometers bij elkaar, geniet ervan!!
  5. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Zo dus de laatste 100 km zijn in zicht als ik het goed begrijp, geeft misschien een dubbel gevoel maar een mijlpaal is het zeker. Met 60 pelgrims slapen lijkt me ook een ervaring. Maar ik denk dat je al zoveel situaties hebt meegemaakt dat je daar ook niet van wakker ligt. Anders is het als ze allemaal tegelijk aan het woord zijn dan lig je zeker wakker.
  6. Tom van sambeek:
    10 juni 2015
    Wat een sensatie Dannes. Nog 100 km te gaan van 2700 km in totaal. Das nog maar een peuleschil. Onderweg heb ik je regelmatig gevolgd en je fijne verhalen kunnen lezen. Het verhaal waarin je vertelde dat je je gezin erg mist ontroerde me. Binnnkort ben je weer bij ze met een geweldige tocht in de benen en een prachtig relaas in de kop.
    Ik wens je veel genoegen bij de laatste km's en een warme hereniging met je gezin en vrienden.