Dag 84 Ponferrada - Villafranca del Bierzo 25 kilometer

6 juni 2015 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Vandaag eigenlijk de eerste dag dat ik niet echt zin had om te lopen. Redelijk geslapen met twee Spanjaarden en een Aziaat op een vierpersoonskamer. Om 5.00 uur ging de Aziaat al op pad. Mooie tijd.

Beetje last van droge hoest, niet zo gek. De pelgrims zitten soms zeer dicht op elkaar in erg benauwde ruimtes. Na 2 uur lopen een bakkie koffie (die is in Spanje perfect) met een chocolade croissant die ik nog over had van het ontbijt. Even wat whatsappen met Trudy en toen kreeg ik er weer zin an.

Van dorpje naar dorpje tussen de fruitbomen door waarvan de kersen al rijp waren. Daarna onverharde weg de natuur in met weer veel fruit. De streek is in korte tijd veranderd. Vandaag even wat luxe; slaap in een oud klooster in een éénpersoonskamer met bad, echte handdoeken en beddengoed. Dit is even genieten en maakt de dag zeker weer goed.

1. Jaap/Willy:
    6 juni 2015
    Hoi Dannis,
    Het lijkt me heel gewoon dat je af en toe geen zin hebt in lopen iedere dag is immers niet het zelfde, voor niemand toch soms loopt alles gladjes en dan weer start problemen. Hoort er allemaal bij, maar eind goed al goed en dat begint aardig op te schieten. Geniet intussen nog maar van alles wat je ziet want ook dat blijft niet. Ff doorgaan nog dus.
  2. Corine van Ewijk:
    6 juni 2015
    Hoi Dannis, het eind is in zicht! Maar ik kan me voorstellen dat je tegen dit eind ook opziet. Zolang naar uitgekeken, zolang getraind, nu al zolang aan het lopen en straks is het voorbij! Doel bereikt. Succes nog en blijf genieten! Groetjes Corine
  3. Joost:
    7 juni 2015
    fijn zo’n mental coach, weliswaar op afstand, maar het laadt de batterij weer op. succes weer voor verderop!
  4. Gonnie:
    7 juni 2015
    Hai Dannis, even weer wat luxe wat heerlijk dan lijkt me. Nog veel succes gaat goed, supertrots op mijn buurman
  5. Jeannette:
    7 juni 2015
    He luxepelgrim voor 1 nacht, het wordt nog zo mooi weer in Galicië dat je weer helemaal zin krijgt. En ik herken het wel hoor; mijn wasje uit het kouwe sop gaat een beetje beestachtig ruiken. En het eigen bed lonkt. Groetjes
  6. Henri:
    Hi Dannis,
    Patrick is far from you. At midday he ate at PALAS DE REI, and this evening he think to sleep at LEBOREIRO. He is 145 km before you.
    I hope you a good trip.
    Buen camino
    ULTREIA
    hENRI
  7. Marian:
    8 juni 2015
    Hoi Dannis
    Nog een week en je droom is werkelijkheid geworden.
    Veel wandel plezier nog .
    Je ben in Tiel ook al bekent ,zaterdag hadden we rommel markt in Drumpt .
    Werd regelmatig gevraagd hoe het met je ging .
    Ben trots op je .
    Liefs Marian
  8. Elena Koree:
    8 juni 2015
    Hoi hoi,
    De eerste reactie die ik plaats, en wow wat is het snel gegaan. Op Facebook gezien hoe alles is verlopen en hoe mooi het allemaal is! Ik ben echt super trots op mijn oom en mijn Spaans docent is super onder de indruk! Ga zo door en tot snel!
    XXX Elena