Dag 85 Villafranca del Bierzo - La Faba 25 kilometer

7 juni 2015 - La Faba, Spanje

Na een heerlijke nacht en een ontbijt op de hotelkamer met jus d'orange, croissants en yoghurt op pad gegaan (moest ik wel zelf voor zorgen). Groot gedeelte langs een doorgaande weg waar bijna geen verkeer was omdat het zondag was. Met aan de andere kant een riviertje met stroomversnellingen en watervalletjes.

Laatste stuk steile klim over gladde stenen maar wederom overleefd. Nu in La Faba en niet La Fabia. Zit me te bedenken of ik straks nog auto kan rijden. Wat zal dat snel gaan. Volgens mijn boekje was er maar 1 refugio. Was er om 13.30 uur en ging om 14.00 uur open. Plaats voor 66 personen, loop nog even het gehucht in en ik zie dat er ook een alternatief is.

Maar 8 slaapplaatsen in een mooi verbouwde schuur met heerlijke vegetarische maaltijden. s' Middags eerst een vegetarisch gevulde crepes gegeten en die was heerlijk. Indiase muziek op de achtergrond en in de omtrek van 5 km geen Wifi. Waar bestaat dit nog in Europa. Echt relaxen.

1. Truitje62:
    Hallo Dannis,
    Nog maar een weekje en dan zit dit mooie avontuur er op!
    Met veel plezier volgen we jou elke dag!
    Geniet van de laatste kilometers!
    Groeten, Truus
  2. Marcel de Bruijn:
    8 juni 2015
    Het schiet nu echt op, 85 dagen alweer !!! Je baard begint werkelijk impossant te worden!! Misschien leuk voor 5 december. Succes maar weer voor de komende dagen !! Groetjes Marion & Marcel
  3. Maarten:
    8 juni 2015
    Hoi Dannis, bijna aan de laatste lootjes bezig! lijkt me ontzettend moeilijk om volgende maand weer aan het gewone leven te wennen!
    maar het is ook weer heerlijk om bij je gezin te zijn.
    sterkte de laatste dagen!
    H. groet, Maarten
  4. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Het gaat allemaal de goede kant op je bent nog niet helemaal met de laatste loodjes bezig maar ze komen er zeker aan. Ik denk wel dat je nog een auto kunt besturen en mocht je twijfelen , neem dan de theorie vast een beetje door dan kan je daar alvast weer een stap in de goede richting zetten. Met wat Indiase muziek op de achtergrond moet dit zekere lukken. Trouwens Indiase muziek !,,, je bent toch nog wel in Spanje?
  5. Martine:
    8 juni 2015
    Hey Dannis. Het gaat nog steeds goed lees en zie ik! Prachtige foto's en verhalen. En? Nog steeds geen wandelstok nodig?? Geniet er nog maar van, want het gaat nu wel heel snel!!
    Groetjes
  6. Marike Banken:
    8 juni 2015
    Ha Dannis, wat een mooie foto's weer..En een prachtig verhaal. Ik ben gewoon jaloers als ik het lees, maar ik gun je zo dat heerlijke gevoel om een pelgrim te zijn op de camino.
    Je zult merken dat je straks enorm onthaast en vertraagd bent. .ik werd de eerste weken door iedereen ingehaald, in de auto, op de fiets en zelfs lopend. Slakkengangetje..heerlijk rustig! Kuier jij maar rustig op je gemak naar Santiago.