Dag 82 Murias de Rechivaldo - Foncebadón 21 kilometer

4 juni 2015 - Foncebadón, Spanje

Zo, vandaag maar eens het zweet op de rug gehad. Benauwd, geen zon en erg warm. Maar ook niet te vergeten een steile klim over grindpaden waarbij je moet nadenken waar je iedere voetstap zet. Zodra je dan die vergezichten boven ziet ben je het allemaal weer vergeten.

Er stond ook af en toe een politieauto langs de route, want op dit stuk is een tijdje terug een vrouwelijke pelgrim verdwenen. Ook zijn er wat andere vervelende incidenten geweest. Voor vrouwen wordt dan ook ook aanbevolen om dit stuk in groepsverband te lopen. Tot op heden heb ik me iedere dag compleet veilig gevoeld en ik ben ook niet bang voor mijn spullen. Ik draag mijn kostbaarheden (paspoort, geld en telefoon) altijd bij me.

Regelmatig gestopt voor eten en drinken en ook leuk dat je al die bekende pelgrims langs ziet komen. Waarbij er ook een aantal bij je aan tafel komen zitten om even bij te praten. Zit nu in een dorp van niks, onverharde straten maar wel een stuk of 4 refuges. Slaap in Albergue parroquial, erg eenvoudig met veel mensen in een kleine ruimte. Een samenkomst vanavond met eten, en morgen ontbijt vanaf 6.00 uur. Dit is ook weer donativo (vrijwillige bijdrage).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jaap/Willy:
    4 juni 2015
    Hoi Dannis,
    Ook vergeten dorpen met onverharde wegen behoren blijkbaar bij pelgrims tochten, nou das dan ook weer een ervaring rijker. Dat het soms niet veilig kan zijn voor pelgrims dat verwonderd me maar ook dat behoort dus tot de mogelijkheden. Dus eigenlijk niets nieuws onder de zon . Het is niet leuk maar het hoort blijkbaar bij mensen, en daar hoeven we niet trots op te zijn. Nogmaals niets menselijks is ons vreemd.