Dag 80 La Virgen del Camino - Hospital de Órbigo 30 kilometer

2 juni 2015 - Hospital de Órbigo, Spanje

Vandaag de alternatieve route genomen, dit naar aanleiding van een tip van oa Jeanette en andere pelgrims. De normale route ging 15 kilometer langs een zeer drukke autoweg.

Prachtig door heide gebieden en over stoffige wegen gelopen. Ook lange wegen over asfalt, maar er was bijna geen verkeer. Ik lig trouwens niet in een hospitaal zoals de plaatsnaam misschien doet vermoeden. Ben nu in een refuge die ik op deze reis nog niet heb meegemaakt. Een groot huis met een tuin vol met hangmatten en ligstoelen. Bij aankomst een bed uitgezocht, kreeg echte lakens en een kussensloop. Heerlijke massage- en regendouche genomen. Mensen verbouwen zelf alle groente en vanavond is er een biologische vegetarisch maaltijd met eraan voorafgaand 1,5 uur yoga. Ja Anna, misschien wordt ik ook nog vegetarisch.

Er worden zelfs ook massages gegeven, het lijkt wel een vakantieoord. Normaal ben ik niet zo zweverig, maar er straalt een complete rust uit van deze refuge. Tijdens het schrijven van dit verhaal lig ik in een hangmat onder de bomen omdat in de zon niet uit te houden is. Begreep dat het in Nederland wat minder weer is. Morgen naar Astorga, wat grotere stad. Daar ga ik op zoek naar een nieuwe hoofdzaklamp. Ben hem vanmorgen vergeten en je raakt toch gehecht aan je spullen.

1. Marcel de Bruijn:
    2 juni 2015
    Klinkt allemaal goed Dannis, behalve dat van de zaklamp en de mogelijkheid dat je vegetariër wordt ( hahaha) . Voor straks welterusten, voor morgen goede reis en de hartelijke groeten van Marion & Marcel
  2. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis.
    Vandaag weer een ietsje langere reis in de beentjes. Maar de hangmatten hingen al te wachten en das niet verkeerd vind ik. Temperaturen daar is ook niks mis mee en vegetarisch is ook lekker zeggen ze. Dus niks mis met en bij jou. Het gaat lekker.
  3. Bianca Jamieson:
    2 juni 2015
    Leuk om al je verhalen te lezen via trudy's facebook, succes nog met je verdere reis.