Dag 79 León - La Virgen del Camino 13 kilometer

1 juni 2015 - La Virgen del Camino, Spanje

Deze morgen eerst naar de kerkdienst geweest in een kapel van de kathedraal. Even fijn die rust opzoeken en stilstaan hoe het tot nu toe gaat. Daarnaast ook stilstaan bij de rest van de weg en de weg erna. De prachtige kathedraal bezocht met audiotour zodat het ook duidelijk wordt hoe en waarom de kathedraal is gebouwd. Wat ik had begrepen heeft de kathedraal de grootste glas in loodramen verzameling van Europa.

Daarna op mijn gemak de stad bekeken, wel de conclusie getrokken dat een pelgrim hier geen dagen moet blijven want de weg gaat verder. Klaag niet snel maar de stad uitgaan is een drama, zeer druk verkeer, industrie en lelijk. Daarna over bedrijven terrein wat ook niet uitblinkt in schoonheid. Maar dat is de Camino.

Mijn onderkomen voor vanavond is een soort oude sporthal. Ziet er keurig en schoon uit, mooi verbouwd met moderne materialen. Bibliotheek, zithoek met banken en t.v. Een keuken waar je zelf kan koken. Dat alles voor 6,-, dus wederom zeer pelgrims vriendelijk.

1. Fransien:
    1 juni 2015
    Hoi Dannis, weer een mooi verhaal en mooie foto`s
    Succes met de laatste kilometers.
    Groetjes, Johan en Fransien.
  2. René B.:
    1 juni 2015
    Hoi Dannis, het laatste droge gedeelte (de Parrador) is het laatste. Als je de alternatieve neemt daarna wordt alles weer groener en heuvelachtiger. En daar waar je slaapt wordt je goed bewaakt, tegenover je herberg is n.l. een kazerne van de Guardia Civiel.
    Buen Camino
  3. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Natuurlijk is niet alles rozengeur en maneschijn op deze tocht maar dat zal wel voor alle tochten gelden. De ene keer is alles prachtig en even later ga je langs druk verkeer en is de natuur ver te zoeken. Je bezoek aan een mooie kathedraal is dan natuurlijk weer een pluspunt.
    Maar inmiddels schrijven we al weer juni en dan gaat het toch alweer langzaam maar zeker naar de finale van deze geweldige tocht. Tot nu toe zeer de moeite waard vinden wij. Gewoon nog even doorgaan dus.