Dag 74 Frómista - Carrión de los Condes 21 kilometer

27 mei 2015 - Carrión de los Condes, Spanje

Vandaag begon saai naast autoweg, maar even later was er een alternatieve route over een onverharde weg door de velden. Net na de start kwam ik Margit tegen. Een Duitse vrouw die samen met haar vriendin loopt sinds 3 dagen. Haar vriendin gaat vandaag met de taxi, omdat ze naar de arts moest voor grote problemen met haar voeten, ze mag niet lopen.

Fijn dat het hard waaide want de koperen ploert deed goed zijn best Vandaag slaap ik in een soort klooster bij erg oude en kleine nonnetjes. Beetje weer het Frankrijk-gevoel, eenvoudig en totaal niet commercieel. De wasmachine gedeeld met Margit, scheelt in de kosten.

Sta je wachten, staat er een vrouw en je begint in het Engels een gesprek over de Camino. Kom je erachter dat we alle twee uit Nederland komen. Je praat over de weg en waar je gestart bent. Komt de opmerking: " O jij bent dan Dannis, heb veel over je gehoord". Dit is niet de eerste keer, ik ontmoet mensen waar ik mee praat. Maar die mensen praten ook met en over anderen hoe het gaat. Nog maar één Nederlander tegengekomen in Spanje, die ook thuis is gestart; Piet uit Den Bosch. Ga straks nog even mijn handtekening oefenen.

1. Marcel de Bruijn:
    27 mei 2015
    Leuk verhaal Dannis !! Je ziet er prachtig uit met je volle baard. Succes maar weer morgen !! Groetjes Marion & Marcel
  2. Astrid:
    27 mei 2015
    Ja ja een echte beroemdheid!! Niet naast je schoenen gaan lopen he!?!! Geweldige foto's. Ga nog even goed door. Succes!!!
  3. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Weer een meer dan gezellig verhaal vandaag. Je begint onderhand vrij bekend te worden, het word er alleen maar leuker op om je belevenissen te volgen en dat blijven we dus zeker doen. Maak er maar een mooie handtekening van.
  4. Wilma:
    27 mei 2015
    Man je moet een fanclub oprichten. super gaaf . Wat leuk dat je weer bij de nonnetjes slaapt. Ik schat zo in dat ze mijn lengte hebben hihi. Bedankt weer voor de schitterende foto's en je verhaal. Kijk uit als je zwarte Piet tegenkomt hoor. Hij zal vast denken dat jij Sinterklaas bent.
  5. Marten:
    28 mei 2015
    Goh Dannis, ik word wel wat ontrustig van je baard hoor :-). Veel succes nog de komende dagen. De laatste lootjes..