Dag 72 Rabé de las Calzadas - Castrojeriz 27 kilometer

25 mei 2015 - Castrojeriz, Spanje

Er werd geschreven dat de komende dagen bijzonder saai zou zijn. Niets is minder waar: Prachtige route door de Meseta (Spaanse hoogvlakte). Kilometers glooiende landschappen met schitterende kleuren door de zon. Ieder moment heeft het landschap weer een andere kleur. De vlinders die om je heen vliegen, de velden met klaprozen. De wind die tegen je rugzak duwt.

Prachtig, net Frankrijk, want ook na vele kilometers pas de eerste gelegenheid voor een colaatje met een stokbrood met Serranoham. Deze dag sinds enige tijd weer in mijn t-shirt kunnen lopen (laatste tijd altijd in korte broek).

Vandaag en net als gisteren Albert en Jeannette ontmoet. Albert gestart in Dinant, halverwege Frankrijk ontmoet. Jeannette begin april een weekje mee opgetrokken, die heeft een hoger tempo nu dus die zien we misschien nog in Santiago.

Vanavond met Albert eten in de refugio met vast nog vele andere nationaliteiten. Er is onder de refugio een bodega, ik vermaak me wel weer. Vriendelijke groet van uw Franse en Spaanse wijnkenner

1. Tjitte:
    25 mei 2015
    Hoi Dannis, weer fijne vergezichten en mooie blauwe luchten. Blijf ons verbazen over alles, geniet ze vanavond met je "loopvrienden" groeten T&K
  2. Wilma:
    25 mei 2015
    Wat een schitterende foto's weer man. Genieten. Een straf om de wijnen de proberen hoor . Veel gezonde kilometers gewenst jongeman. Ga zo door.
  3. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Alweer een gevarieerde tocht met mooi natuur schoon en hernieuwde ontmoetingen. Het leven kan best heel leuk zijn op deze manier als je het maar ziet. Je vermaakt je wel weer lees ik nou dat geloof ik graag.
    Leuk dat je nu ook wijnkenner bent, helaas raak ik al in de war alleen al van de etiketten. Ach ja...
  4. Bert:
    25 mei 2015
    Het zou best kunnen dat ik jou nog zie want ik ga op het ogenblik als speer dat komt denk ik om dat ik vaker alleen loop . Mijn schoenen beginnen foutjes te vertonen maar nog niet hinderlijk groetjes Bertoppad
  5. Marike:
    25 mei 2015
    Wat een plaatjes..die foto's. De meseta is zo mooi en weids en het wordt alleen maar mooier..Tussen de glooiende graanvelden krijg je de kans om volledig tot jezelf te komen doordat je een sterke cadans in je loopritme krijgt vanwege de lange rechte stukken. Maar morgen Dannis, komt er al snel een berg op je pad en krijg je eerst een flinke klim en afdaling. Keep walking!!