Dag 70 Cardeñuela Riopico - Burgos 15 plus 7 kilometer

23 mei 2015 - Burgos, Spanje

Vanmorgen rustig gestart, als één na laatste aan het ontbijt om 7.00 uur. Had al begrepen dat het een teleurstellende route zou zijn naar Burgos over het industrieterrein. Er was een alternatieve route net na de snelweg. Blijkt niet te zijn aangegeven. Mensen kwamen al teruglopen, maar gelukkig de Duitse pelgrim van mijn refugio had een goede beschrijving. Met een man of 10 zijn we de andere route gaan lopen. Na een tijdje stond deze ook weer aangegeven met gele pijlen.

Dus weer alleen op pad, dat is wel het fijnste. Nou dit was een "prachtige" route. Eerst kilometers langs het vliegveld daarna de autoweg om dan via een industrieterrein in de achterbuurt de stad binnen te komen. Was even zoeken naar Albergue de Burgos Emaus, had gelezen dat dit een bijzonder en goed adres is. Moest even wachten want het was nog dicht. Het is boven een kerk dus de pelgrims moeten stil zijn. Prachtige ruimte om te verblijven er wordt een diner en ontbijt geregeld.

Uitgenodigd voor de mis van 18.30 uur en het avondeten van 20.00 uur. Om 20.00 uur gaat de deur trouwens op slot. Tijdens het schrijven van mijn verslag zit ik in de zon op het terras met een glas Rioja en heerlijke tapas. Het leven van een pelgrim kan soms hard zijn.

1. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Alweer een stapje dichterbij, het gaat ongemerkt best nog wel snel vind ik. Leuk die saamhorigheid onder de pelgrims gewoon met een man of tien de juiste route weer gevonden. Jullie zijn best vindingrijk als het moet toch ? En dan heerlijk op een terras in de zon met een alcoholische versnapering, inderdaad het leven van een pelgrim is hard soms, valt wel mee lijkt me Ach je moet maar denken , ik heb het verdiend.... En dat is ook zo, zeker weten.
  2. Pa en ma:
    Hallo Dannis
    Het gaat allemaal wel gesmeerd als ik dit zo lees met een lekker wijntje erbij zal het best wel goed komen tot de eindstreep.
  3. Marcel de Bruijn:
    23 mei 2015
    Goede Vriend, dag 70 !! Een heerlijk glas Rioja heb je dan wel verdiend !! Ja, het leven van een pelgrim kan soms hard zijn, maar met zo'n heerlijke wijn en lekkere tapas !!!!!Veel plezier & succes morgen. Groetjes Marion & Marcel
  4. Corine van Ewijk:
    24 mei 2015
    Zo Dannis, wat een mooi avontuur. Elke dag een stukje dichterbij de eindstreep en de hereniging met je lieve gezin! Ik geniet elke dag volop en kijk nog steeds uit naar je verhalen. Geniet ervan en veel succes. Groeten Corine
  5. Christiënne:
    24 mei 2015
    De Rioja en de tapas maakte de route vast goed