Dag 69 Villafranca Montes de Oca - Cardeñuela Riopico 25 kilometer

22 mei 2015 - Cardeñuela Riopico, Spanje

Sinds een paar weken wakker geworden van de wekker om 6.10 uur. Mijn trui maar eens opgezocht want het is maar een graad of 4. Je moet dan met laagjes werken: t-shirt, dunne fleece en windstopper. Veel meer heb ik niet. Handschoenen en muts had ik terug naar huis gestuurd. Toen was het was 32 graden, nu denk ik soms had ik ze nog maar.

Meteen een forse klim en na een paar kilometer de trui maar weer uit. Boven op het bergje van ongeveer 1000 meter was het weer te koud. Maar lastig om in de motregen je trui weer uit te tas te vissen. Tempo maar even fors opgevoerd naar de eerste koffiestop op 12 kilometer. Café zat vol met bibberende pelgrims. Even café Americano om warm te worden en de trui weer aan.

Sinds de Pyreneeën weer een prachtige route zonder autoweg op de achtergrond. Over grindpaden door bossen, heidevelden en landbouwgebied. Voorzichtigheid was geboden. Want in het café kwam een oudere man binnen die op zijn gezicht was gevallen. Zag er niet echt fijn uit. Al met al een mooie route met aan het eind wat zon. Maar in de refugio "klagen" de pelgrims allemaal over de koude (wind). Als je niets anders hebt om over te klagen verzinnen we wel wat. Morgen 15 kilometer zodat ik Burgos kan bekijken.

1. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Vandaag meer verkleedpartij lees ik maar ook dat komt voor. Het weer laat zich niet dwingen en das maar goed ook. Maar je moet het wel allemaal trotseren natuurlijk, word je alleen maar sterker van toch?
    Morgen gewoon op naar Burgos, ben er benieuwd naar.
  2. Tjitte:
    22 mei 2015
    Hoi Dannis en Trudy en kinderen, via-via bereikte mij de reactie van Trudy over een op de 66e dag door mij geplaatste reactie. Het is echt niet mijn bedoeling jullie te plagen of zo maar het was als grap bedoelt, mijn excuus daarvoor!! Ik mag wel blijven lezen hoop ik?
    groeten, Tjitte
  3. René B.:
    Hoi Dannis,
    Als ik zo alles weer eens doorlees en de revue laat passeren en terugdenk aan mijn tocht in 2013 maak jij ook alle jaargetijden 2x mee lees ik nu. Wens je fijne Pinksterdagen en als tip; geen handschoenen gebruik dan een reserve paar sokken, geven je een warm gevoel.