Dag 67 Azofra - Redecilla del Camino 27 kilometer

20 mei 2015 - Redecilla del Camino, Spanje

Mensen die de Camino lopen gaan altijd vroeg naar bed. Waarom? Eenvoudig want we staan altijd vroeg op om wat fysieke inspanningen te verrichten de volgende dag.

Mijn Italiaanse kamergenoot kwam gisteravond erg laat binnen uit het café denk ik. Heeft de hele nacht lopen snurken als een stationair draaiende vrachtwagen dwars door mijn oordoppen heen. Om kwart voor zes moest meneer naar de wc. Toen hij terugkwam ben ik maar voorzichtig opgestaan. Wilde vroeg starten gezien de voorspellingen. Dat uurtje slapen lukt toch niet meer. Kreeg allerlei verwensingen denk ik naar mijn hoofd in het Italiaans. En onze vriend ging met zijn jas over zijn hoofd liggen. Heb de eer maar aan mezelf gehouden. Heb mijn tas maar in de gang verder ingepakt. Misschien zie ik hem nog een keer, lijkt me gezellig.

Onderweg in de kathedraal geweest van Santo Domingo de la Calzada. De kathedraal met de kippen in het mooiste en waarschijnlijk het oudste kippenhok ter wereld. Gelukkig bijna droog kunnen houden. Mijn poncho aantrekken lukte nog steeds.

1. Astrid:
    20 mei 2015
    Je bent er heel dichtbij Dannis, geweldig al je verhalen. Je bent straks wandel-, slaap-, wijnkenner wat wil je nog meer.
    Ik hoop dat je de Italiaanse snurker niet vaak tegen zult komen.
    Groetjes,
    Astrid
  2. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Het moet niet gekker worden, maar café bezoek en pelgrimage gaan moeilijk samen lijkt me. Iemand die ligt te snurken kan ik nog begrijpen maar lopend snurken lijkt me helemaal een prestatie. Heb je die Italiaanse verwensingen goed onthouden , kan handig zijn om een keer van repliek te dienen je weet maar nooit. Mooi verhaal wel weer.
  3. Josephine, René en Lara:
    20 mei 2015
    Heb je de kip nog zien zitten, net na de ingang? Mooie omgeving, weten we uit ervaring. Het kan alleen overdag erg stil zijn in de dorpen (iedereen aan het werk) Heb jij daar geen last van?
  4. Jos.Muitjens:
    20 mei 2015
    Gaat je nog steeds erg goed af, en je bent er toch bijna super geniet er nog van grt jos
  5. Marco van Uden:
    Hallo Dannis,

Morgen hoop ik mooier weer voor je mee te brengen naar noord-Spanje. In Madrid is het nu prima wandelweer. Morgen reis ik natuurlijk per trein naar Gijon.