Dag 60 Pamplona - Cizur Menor 13 kilometer

13 mei 2015 - Cizur Menor, Spanje

Eerst een dagje Pamplona. De route gelopen die de stieren ook lopen van de stallen tot de arena. Elk jaar worden van 7 juli tot 14 juli iedere ochtend om 8 uur de stieren door de stad gejaagd. Om ze op te jagen wordt vuurwerk gebruikt. Er komen zeer veel mensen op af op deze traditie.

Heerlijke koffie gedronken en mijn route uitgestippeld tot en met 16 juni, de dag dat ik wil aankomen op mijn eindbestemming. Tijd genoeg om van alles te genieten, van de grote steden die prachtige kathedralen hebben. Daarna rustig op weg gegaan. Nogmaals een prachtige stad om te mogen zijn. Vandaag niet zo ver.

Prachtig adres met een soort vakantiehuisjes voor 10 personen, met terras. Lekker onder de bomen gezeten, want het was 30 plus. Opeens hoorde ik een bekende stem, was het Patrick die ik in Limoges had ontmoet en een week mee had samen gelopen. Samen met Patrick, Greet (een Belgische) en een Fransman heerlijk op het terras gezeten. Echt een vakantiegevoel. Morgen weer de heuvels in met de voor de pelgrims bekende grote windmolens en de beelden Alto del Perdon.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Josephine, René en Lara:
    13 mei 2015
    Hoi Dannis, goed te horen en te lezen dat het nog steeds erg goed gaat. Geniet van de volgende etappes. Veel plezier!
  2. Bob:
    hedde gij vakantie ofzo? 13 km maar
  3. Annie:
    13 mei 2015
    Hallo dannis Wat leerzaam je verhaal nu weet ik dat er beelden zijn van ALTO DEL PERDON zou graag ze willen zien , ik geniet van jou ondervinding groetjes annie
  4. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Goed van je om Pamplona te bezichtigen met de bekende stieren route. Verder worden de afstanden denk ik wat aangepast, snap ik.
    Ik had gedacht dat jij 1 juli pas op je bestemming zou zijn, maar het wordt dus 16 juni al als ik het goed begrijp . Scheelt wel een slok op een borrel om het zo maar eens te zeggen. Maar we blijven het nauwlettend volgen. Succes maar weer, mooie foto's zeg.