Dag 59 Zubiri - Pamplona 20 kilometer

12 mei 2015 - Pamplona, Spanje

Samen met Magriet eerst even lekker in een café op de hoek samen ontbijten, daarna gaan we apart op pad. Was bang voor grote drukte zoals gisteren maar daar was niets van te merken, moest zelf de route weer zoeken. Onderweg veel grindpaden door bossen van buxusbomen. In Nederland nog nooit gezien en heerlijke zoete geuren van bloeiende planten.

Bakkie koffie en een tweede ontbijtje met tortilla. Fantastische keuken. 11.15 bij gite aangekomen, wordt beheerd door een Duits echtpaar en is kleinschalig en erg schoon. Op 2 minuten lopen van het centrum. Slapen inclusief ontbijt voor 8,50 is nog te doen voor een arme pelgrim. Douchen, wassen en bed klaarmaken en de stad in.

Prachtige stad bekend van dat de stieren rennen door de straten. " Estafeta" is wel een erg klein smal straatje waar ze doorheen gaan. Vanavond uit eten met Walter, die met de bus hierheen is gegaan omdat zijn vrouw kwam. En met Margriet die op hetzelfde adres slaapt als ik en morgen verder gaat. Morgen ga ik de stad bekijken en dan een klein stukje verder. Wordt weer erg warm.

1. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Is inderdaad een bekend gegeven, Pamplona , natuurlijk nog mooier omdat met eigen ogen eens te zien. Ontbijten kan ook een leuke hobby worden op jouw manier twee keer nog wel toe maar, maar je loopt het er wel weer af denk ik. Geniet van je grindpaden, buxus bossen.
  2. Tjitte:
    12 mei 2015
    Dannis, toe maar weer ik zie dat het om 17.30uur nog 27 graden is en ook weer mooie foto,s man. Is dat je in de bergen bent om op 11.15 uur te stoppen omdat ik meestal zie dat je wel bijna het dubbele loopt? Geniet ze maar weer groeten, T&K
  3. Carla van Dijk:
    12 mei 2015
    Prachtige foto's. Je ziet wat moois onderweg.
    Is het niet te warm?
    Succes verder. groetjes
  4. Sien en Jeroen:
    13 mei 2015
    Hoi Dannis even een vraagje..
    Jeroen wil morgen de etappe naar Mont-de-Marsan - Hagetmau maken ,maar uit jou verhaal maakte ik op dat of het boekje of een andere reden de afstand niet klopte.
    Is er een weg dat jij weet die wel aan die 32 km komt, omdat jij ook van het zwembad naar de andere kant van het dorp moest.
    Hij heeft al dagen geen wifi dus kan het zelf niet uitzoeken.
    Bij voorbaat bedankt...mocht je geen oplossing hebben, geen probleem.

Sien ( Jeroeno )
  5. Trudy:
    13 mei 2015
    Hoi Sien, ik weet niet of Dannis je berichtje nog leest. Maar hem kennende zou hij zeker een kortere weg hebben genomen als hij die wist...Groetjes, Trudy.
  6. Sien en Jeroen:
    13 mei 2015
    Ok Trudy Bedankt, kan ik nog net bellen voordat alles weer in diepe rust is :-)

Groetjes Sien
  7. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    Beste Sien.

Ik heb de officiële route gelopen en die was enige kilometers langer dan het boekje.
  8. Wilma:
    13 mei 2015
    Heey toppertje. Je hebt vandaag echt een vakantiegevoel volgens mij. Nou gelijk heb je. Geniet ervan. Ik zie al uit naar je verhaal van morgen met foto's van de windmolens. Houdoe wah.
  9. Sien en Jeroen:
    13 mei 2015
    Dannis bedankt voor de reactie.
  10. Pa en ma:
    13 mei 2015
    Lekker relaxed zo is het wel uit te houden,geniet van het moment je krijgt zoveel indrukken te verwerken dus geniet er extra van,60 dagen onderweg al dus je schiet al op naar je einddoel succes blijf gezond liefs van pa en ma tot morgen