Dag 57 Saint-Jean-Pied-de-Port - Roncesvalles (Spanje) 25 kilometer

10 mei 2015 - Roncesvalles, Spanje

Zo en dan weer een grens overgang over. De Pyreneeën zijn zeer bijzonder om over heen te lopen. In de stad was aardige mist maar na een half uur stijgen loop ik boven de mist en schijnt de zon.

Prachtige vergezichten. Even over het klimmen: op 200 meter hoogte gestart en gestegen naar 1400 meter over een afstand van een kilometer of 17. Langzaam lopen en regelmatig stoppen. Gelukkig in de Pyreneeën waaide het er hard dus de gevoelstemperatuur viel mee. De afdeling was erger dan het klimmen.

Aangekomen in Roncesvalles bij de pelgrims opvang. Een soort supermodern klooster . 3 verdiepingen voor totaal 400 personen. Per verdieping 3 douches en 3 wc's voor de heren. Ben benieuwd hoe dat morgen gaat. Even aanpassen van de taal bij het bestellen maar ging goed.

Morgen naar Zubiri een kilometer of 20 lekker rustig aan doen.

1. Wilma:
    10 mei 2015
    Oh Dannis wat een schitterende foto's. En dat bord nog 790 km. Wat voor gevoel krijg je daarbij. Onvoorstelbaar kanjer. Nou Sinterklaas heeft er een stand-in bij.
  2. Anna:
    Fijn dat we weer even hadden gebeld! Mis je. Succes weer morgen! xx Anna ❤️
  3. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Wat een mooie tocht alweer achter je, geweldige ervaring lijkt me daar in de Pyreneen en vooral te voet moet een belevenis zijn. Als ik op het bord kijk dan komt het toch wel steeds dichter bij. Natuurlijk het is nog een heel eind maar toch. En schitterende foto's ter illustratie van het geheel zijn natuurlijk nooit weg.
  4. Timo:
    11 mei 2015
    Aangekomen in het land van bestemming! Het is nog een respectabele afstand, maar je zou het bijna aftellen kunnen noemen :-)
    Blijft genieten!
  5. Marike:
    11 mei 2015
    Ik zie nu pas dat Flipje een prominente plek op je tas heeft..naast de schelp!