Dag 56 Rustdag Saint-Jean-Pied-de-Port

9 mei 2015 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Gisteravond met Henri een afscheidsdiner gehad. Erg bijzonder dat je met een totaal vreemd iemand in 2 weken tijd een bijzondere band kan opbouwen. Lachen om elkaar en grapjes uithalen met elkaar. Henri gaf aan dat hij het erg leuk en bijzonder vond. Als we in de buurt zijn mogen we altijd op visite komen, eten en slapen was geen probleem. Dit alles geldt natuurlijk wederzijds. Na het eten naar mijn kamer met 10 vreemde personen die al in bed lagen. In ochtend hoor ik de nationaliteiten: Australië, Zuid Afrika, Duits, Frans, Zwitsers. 1 ervaren loper en de rest starters. De Australische vrouw is gestart in Geneve en het laatste stuk loopt ze met haar dochter van 15, een erg bijzondere ervaring lijkt mij. Een gekke dag om op te staan. Toch maar om 6.00 uur eruit, zoals iedereen om gezamenlijk te ontbijten. Al 55 dagen hetzelfde ritueel. (op 1 dag na dan in Reims waarbij ik rust moest nemen i.v.m.mijn enkel). Vandaag even niet lopen, wil wel graag. Stad bekeken en genieten van het even niet lopen. Thuis zal ik wel moeten afkicken, maar heb nog een paar weken de tijd om het dan af te bouwen.

Daarna mijn tas reorganiseren en op naar het postkantoor, ik ga spullen terugsturen. Mijn tent 1 x gebruikt, in Spanje zijn geen campings op de route. En er zijn genoeg goedkope slaapplaatsen. Kleding en andere overbodige zaken gaan retour. In totaal 2,8 kilo. Heerlijk zo'n rugzak van onder de 10 kilo. En niet te vergeten: mijn nieuwe schoenen ophalen. Op advies van Trudy mijn oude inlegzolen in de nieuwe schoenen gedaan en de hele dag aangehad. Dit is het derde paar schoenen die exact hetzelfde zijn en nooit problemen gehad met inlopen. Dat vertrouwen heb ik nu ook dat het goed komt. De stand tot nu toe: 1638,5 kilometer gelopen tot en met gisteren. Dan heb ik het nog niet over de vele kilometers na het lopen in stadjes, kerken en supermarkten om te bezoeken.

Tijdens al die kilometers goed kunnen nadenken over mezelf en alles in mijn omgeving. Wat is er anders geworden bij mezelf vraag ik me dan af? Ik denk niets, maar ik denk wel dat ik alles om me heen veel meer ga waarderen. Zoals Trudy, Anna en Daan, wat zijn we toch gelukkig zo samen als gezin. Het veel meer gaan genieten van elkaar en leuke dingen doen samen. Samen een spelletje doen, gaan fietsen, uit eten gaan. Of gewoon bij elkaar zijn en praten. Dit zijn erg belangrijke dingen in het leven. Heb zin in morgen, de laatste grens over naar Spanje. Het is totaal 26 kilometer en over een afstand van 18 kilometer 1230 meter klimmen. Het wordt 30 graden dus het luie zweet gaat er dan zeker uitkomen. Ben niet zo bang voor deze klimmen, Ardennen waren ook fors, daarna ook bijna iedere klimmen en dalen. Loop trouwens al 2 dagen in de Pyreneeën.

1. Trudy:
    9 mei 2015
    Wat een team zijn wij he! Ben benieuwd of ik je schoenen nog kan laten repareren want als je terug bent zijn de nieuwe ook alweer aardig versleten denk ik zo...
  2. Annie:
    9 mei 2015
    HALLO DANNIS JE verhaal is prachtig il leef met je mede maar vergeet nooit sweat home het gras is nergens groener geniet van SPANJE en je ondervinding groetjes annie
  3. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Wat een verhaal, maar het geeft wel aan dat je goed leert relativeren en misschien is dat wel precies de bedoeling. Je leert andere dingen waarderen mede ook omdat je ze anders beziet krijg je waarschijnlijk een nog bredere kijk op alles. Dan weet je ook beter te onderscheiden wat belangrijk is en wat niets voorstelde. Maar je kunt nu al gerust zeggen dat je tocht geslaagd is.
  4. Hilde van Egdom:
    9 mei 2015
    Jullie zijn een super team, want dat ik lees steeds meer in je verhalen Dannis! Ze gunnen je deze mooie ervaringen die je niet had kunnen maken zonder deze fantastische mensen, die je steeds meer gaat missen en nog meer waarderen!! Deze innerlijke reis, mooie ervaringen en ontmoetingen zijn niet voor niets geweest en volgens mij komt je mooie droom helemaal uit!! Nog veel wandelplezier en hartelijk groet!! Hilde
  5. 9 mei 2015
    Eerste klim St Jean uit, is zeer pittig. Daarna is het genieten!
  6. Wilma:
    9 mei 2015
    Dannis jullie zijn een pracht gezin. Jij soet het fantastisch, maar ook thuis zijn ze super. Wat zal dit een mooie hereniging worden na zoveel kilometers alleen met hen in gedachte. Bedankt weer voor je mooie foto's en verhalen
  7. Marian:
    9 mei 2015
    Nou Dannis op weg met je nieuwe schoenen .
    Heel veel klimmen maar het lukt je wel.
    Veel wandel plezier maar weer .
    Liefs Marian
  8. Jeanne Nijhuis:
    9 mei 2015
    Wat mooi zoals je alles deze keer beschrijft! Geweldig!! Nog heel veel goede kilometers op je nieuwe schoenen! Wij blijven jullie alle vier volgen. Kanjers hoor!! Groetjes, Henk en Jeanne.
  9. Pa en ma:
    9 mei 2015
    Dannis je hebt weer alles mooi verwoord en goed overgebracht hoe je je voelt,fijn dat je je zo goed kunt uiten want het is voor jullie vieren een geweldige levenservaring geniet van de volgende km zonder blaren en blijf gezond we kijken uit naar de rest van je tocht met de fotos die je maakt succes en tot morgen liefs van pa en ma
  10. Marcel de Bruijn:
    9 mei 2015
    Je bent en blijft positief en optimistisch !! Hét middel om je doel te bereiken, samen met doorzettingsvermogen én natuurlijk een top conditie !! Succes morgen en hartelijke groeten Marion & Marcel
  11. Joost:
    10 mei 2015
    Prachtverhaal Dannis! Sterkte met de klim van vandaag!
  12. Marike:
    10 mei 2015
    Dannis..die ontmoetingen geven je zoveel. Het zijn gelijkgestemden..jullie lopen allemaal met een reden, maar de mensen die je ontmoet hoef je niets uit te leggen. Henry zal altijd in je hart blijven en als je hem in Nederland weer terugziet zal het weer net zo bijzonder zijn. Ik ben geraakt door je stukje over Trudy, Daan en Anna..er zal toch maar zo over je worden geschreven, liefdevol en warm. Prachtig!
  13. Marcel van Leeuwen:
    10 mei 2015
    Flipje loopt vanaf nu ook mee zie ik. Op naar het spaanse land!
    ¡Te deseo mucho éxito! Gr. Marcel
  14. Pascalle:
    10 mei 2015
    Leuk om je verhalen steeds te lezen! Succes voor het vervolg!
  15. Pa en ma:
    10 mei 2015
    Dannis fijn dat je gebeld hebt en mooi om je stem even te horen, bedankt weer voor de mooie fotos en je verhaal,succes in Spanje op naar de eindstreep liefs van pa en ma
  16. Martine:
    10 mei 2015
    Pff ik wordt er stil van...wat een mooie woorden! Je volgende missie wordt zeker een boek schrijven? ;-) Fijn dat het zo goed gaat! Pas goed op jezelf met die warmte! Groetjes
  17. Femmy Boere:
    10 mei 2015
    Wat een prachtig verhaal! Ik moest even slikken toen ik het zat te lezen... Ik herken het gevoel van de periode dat ik ziek was... Relativeren.... Genieten van simpele dingen. Genieten van de natuur. Houden van de mensen om je heen. Gelukkig zijn en leven! That's all that matters!
    Xxx Femmy
  18. Tjitte:
    11 mei 2015
    Hoi Dannis, het zou denk ik goed zijn voor iedereen om eens net als jou op jezelf te zijn aangewezen en na te denken over hoe rijk we eigenlijk zijn met familie, vrienden en andere zaken en mensen om ons heen! Als het er niet is waardeer het pas, dat moet ook anders kunnen, toch? Fijn om dat ook van jou het horen. Nu nog even doorzetten en ook voor de komende dagen weer veel loopplezier. Tjitte& Klaske