Dag 54 Orthez - Saint Palais 36 kilometer

7 mei 2015 - Aïcirits-Camou-Suhast, Frankrijk

Vandaag weer een uitdagende etappe, we zitten in het laatste departement Pyrenees-Atlantiques. Nou dat heb ik geweten fors klimmen over rotsblokken en blubberpaden. Altijd weer een uitdaging om de makkelijkste weg te vinden zonder blessures te krijgen.

Half 7 gestart en vanaf een uur of 1 begon het warm te worden. 26 plus. Voorspellingen voor Spanje trouwens gezien van een stuk boven de 30. Maar dan start ik vroeg en de afstanden worden wat korter.

Nu slaap ik in een voormalig klooster " Les Franciscains" in een 1 persoonskamer. Henri is een uur later gearriveerd. Hij loopt tot Saint-Jean-Pied-de Port en gaat naar huis. Hij is gestart in Vezelay, maar mocht niet langer van zijn vrouw weg. Ben ik blij dat ik toch zo'n schatje(s) heb. Maar de laatste etappe die meteen met een forse klim gaat beginnen. Heb er zin an.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maarten:
    Hoi Dannis,
    je houdt het goed vol, petje af, als je straks in de pyreneeen komt zal het tempo wel een beetje dalen maar het is geen wedstrijd natuurlijk, het lijkt me mooi om die omgeving rustig op me in te laten werken. succes! groeten, maarten
  2. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Leuke foto met z'n tweetjes, wie is dat die man links van jou? Ik neem aan dat jij rechts staat. Je gaat soms twijfelen aan jouw metamorfose is tie het nou of is tie het niet. Grapje, bedankt weer voor je leuke verslag.
  3. Saskia:
    Hoi Dannis,
    Je verandert wel hoor. Knap dat je al zo ver bent en dat het zo goed gaat. Je boft inderdaad zo'n vrouw en kinderen.
    Succes verder! Op naar Spanje.
    Bedankt voor je leuke verslagen en foto's.
  4. Marcel de Bruijn:
    7 mei 2015
    Ja, nu komt het echte werk !! De Pyreneeën !! Prachtige foto van jou naast het borstbeeld . Als je een soortgelijke hoed op had gehad, kan ik niet meer zien wie wie is !! Pas goed op jezelf. Groetjes en succes maar weer Marion & Marcel
  5. 7 mei 2015
    In St Palais begon ik mijn CAMINO 3 jaar geleden! Ultreia.
  6. Josephine, René en Lara:
    7 mei 2015
    Wauw Dannis wat een geweldige ervaringen tot nu toe en wat doe je het goed! Vorige week waren we een beetje bij je in de buurt in Zuid Frankrijk en veel aan je gedacht. Nu op naar Spanje. Que lo pases bien!
  7. Tjitte:
    8 mei 2015
    Hoi Dannis, schitterende natuurfoto, s weer, je kunt er later alsnog je beroep van maken, je weet het maar nooit met die verzekeringsmij. Je begint op een clochard te lijken, pas maar op dat ze je niet oppakken op de grens. He man genieten maar weer zou ik zeggen. groeten Tjitte & Klaske
  8. Truus:
    10 mei 2015
    HoiDannis,
    Wat ben je toch een kanjer 36 kilometer en dan ook nog klimmen,
    en wat ben e al ver gevorderd. Ger en ik wensen je nog veel wandel plezier. En we genieten van al je nmooie foto,s