Dag 53 Hagetmau - Orthez 28 kilometer

6 mei 2015 - Orthez, Frankrijk

Mooie etappe, sterk klimmen en dalen wederom. Dat is weer een goede training. Een bijzonder moment vandaag voor het eerst de Pyreneeën gezien. Je bent al zo lang onderweg om in Spanje te komen om de route de Francais te lopen.

De route die zeer veel gelopen wordt en de meeste mensen starten in Saint-Jean-Pied- de-Port een plaatsje in Frankrijk in de Pyreneeën. Frankrijk is groot zoals al eerder geschreven en ik ben toe aan de volgende etappe die anders zal zijn. Waar ik me zeker van bewust ben. Nog 2 lange dagen en dan ben ik daar.

Zaterdag een dag rust en hopelijk mijn nieuwe schoenen kunnen ophalen en een hoop spullen terug sturen. O.a. de tent want die kan je in Spanje eigenlijk niet gebruiken. Vandaag weer in een mooie pelgrims opvang een oud torentje van een kasteel of zo. We zijn met Henri, Magriet en Anton die ik gisteren ook heb gezien en een Belg en een Fransman. Een gezellige boel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. René Burger:
    6 mei 2015
    Bravo Dannis, slechts twee dagmarsen verwijderd van Donibane-Garazi voor dat de grote oversteek wordt gemaakt. Ik neem mijn petje voor je af. Geniet van hetgeen je ziet en meemaakt en neem rust en tijd om alles in je op te nemen.
    Ultreïa et Buen Camino.
  2. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Mooi vooruitzicht na al die Franse km,s eindelijk zicht op je einddoel Spanje. Nattuurlijk, je bent er nog lang niet maar ik kan me voorstellen dat het je een kick geeft. Nog twee lange dagen en je laat Frankrijk achter je. Besef je eigenlijk wel wat je gepresteerd hebt, dwars door een inmens groot land .... Gelopen... Weinigen kunnen jou dat nazeggen. Dus...geweldig man.
  3. Elise:
    6 mei 2015
    Goede middag Dannis uit een winderig en regenachtig Veenendaal.
    Jou verhalen passeren de revu ik geniet er dagelijks van !!
    Ik reageer niet zo vaak zoals je al had gezien ... zo af en toe maar zoals het ernaar uit gaat zien kun je straks minder op je blog zetten simpelweg omdat er geen wifi mogelijk is. Daarom nu alvas een een groet van hier.
    En ook leuk om te zien dat je steeds meer en meer pelgrims tegenkomt , tja daar kom je niet onderuit naarmate je dichterbij je doel komt hahaha...straks nog 4 daagse gevoel met honderden tegelijk .....hoop t niet voor je trouwens.
    Waarom kun je in Spajne je tentje niet gebruiken ??
    Groetjes van hier en succes straks met de bergen ...
  4. Marike:
    6 mei 2015
    Dannis. .die pyreneeën zullen voor jou een peulenschilletje zijn..geniet maar van het machtige gevoel en prachtige uitzicht. Wat heb jij tot nu toe een mooie tocht gehad..ik lees iedere letter die je schrijft. Maar ik kan niet wachten tot je in Spanje komt..dan kan ik nog een beetje meelopen en wordt het een feest van herkenning voor me..Buen Camino!