Dag 52 Mont-de-Marsan - Hagetmau 39 kilometer

5 mei 2015 - Hagetmau, Frankrijk

Onze Duitse vriend maar geen uitleg proberen te geven over 4 mei. Leek me een beetje ingewikkeld voor hem en wilde de avond en het ontbijt wel gezellig afsluiten. Niet echt aardig als ik dit zo terug lees, maar het staat er nu toch al. Hij was trouwens ook nog op zijn fiets. Als laatste dan. Hij had ook wel humor. Gisteravond afgesproken om 06.00 uur alarm, iedereen mee eens. Om 05.00 uur gaat de wekker bij de Duitser. Henri zegt tegen de Duitser dat het pas 05.00 uur is i.p.v. 06.00 uur. Zegt hij: "dat weet ik". Ja wat kan je dan nog zeggen. We hebben er hartelijk om gelachen. Het is 4 en half uur fietsen, ben je wel lekker op tijd.

Fantastisch apparaat heeft deze refugio. Een elektrische straalkachel met 4 slangen eraan die je dan in 2 paar schoenen kunt stoppen. Dit moeten ze overal hebben. Al een enkele keer gehad dat ik vochtige schoenen aan moest de volgende dag. Vandaag toch weer een langere route dan het boekje aangaf. Door bossen en over asfalt. Me gemeld bij het zwembad voor de pelgrims opvang. Opvang is aan de andere kant van de stad. Daar treffen we andere pelgrims.

Margriet, een Nederlandse, heeft de eerste dag gehad na haar uitval van vorig jaar. Anton uit Den Bosch. Was 2 april gestart, kreeg een blessure en is na 10 dagen naar huis gegaan. Nu een week geleden weer gestart, hij loopt met een karretje. Anton werkt trouwens al 30 jaar op Coudewater in Rosmalen, hij kende mijn tante ook nog. Wat is de wereld toch klein. Zal toch wel blij zijn als ik binnenkort Frankrijk mag verlaten want het is wel een heel groot land om doorheen te lopen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Martine:
    5 mei 2015
    Ziet er grappig uit die schoenenkachel! Heel bijzonder ook dat je mensen ontmoet die familie van je kennen.Fijn dat je nu Frankrijk bijna door bent. Kan je je gaan richten op je Spaans.....suk-6 maar weer!
  2. Marcel de Bruijn:
    5 mei 2015
    4 mei niet uitgelegd, 5 mei dan ook niet, neem ik aan !! Lekker met droge schoenen starten !! Natte of zelfs vochtige schoenen is niet echt fijn, aan het kleine landkaartje te zien ga je nu toch wel hard Spaanse grens. Inderdaad is Frankrijk een groot land, zeker om te lopen !! Vond in september de busreis naar Parijs al een end !! Grote Vriend, suc6 morgen maar weer !!! Groetjes van Marion en mezelf
  3. Tjitte:
    5 mei 2015
    Hoi Dannis, Ijs toe zie ik, af en toe heb je het toch heel goed voor mekaar vriend! En dan ook nog al die prachtige kerken en mooie waterstromen, jammer dat we niet even een uurtje mee kunnen lopen. Ook voor morgen: gezond weer op en lopen maar weer.
    Groeten uit het zonnige Friese landschap ( ook heel mooi overigens) Tjitte & Klaske
  4. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Smakelijk verhaal weer deze keer, grappig die schoendroog machine, vochtige schoenen lijkt me zeker niet ideaal om weer in te stappen.
    Grapjes met Duitsers bestaan dus ook lees ik, niks mis mee toch.
    De wereld kan inderdaad heel klein zijn soms dat zie je maar weer, maar toch wel bijzonder vind ik.
  5. Bert en Mies:
    5 mei 2015
    Over humor gesproken, is HAAR UITVAL ook een rede om te stoppen??
    Op naar je nieuwe schoenen maar gooi de oude niet weg voordat je de nieuwe ingelopen hebt. Ik geniet nog steeds van jou mooie verhalen. Ga zo door.
  6. Pa en ma:
    5 mei 2015
    Dannis fijn dat je al zo ver bent gekomen haast Frankrijk door maar denk er wel aan Spanje is ook nog groot we hopen dat het goed gaat en wel met nieuwe schoenen we wensen je heel veel sterkte met het lopen in Spanje liefs van pa en ma bedankt voor je mooie verhalen en fotos.
  7. Corine van Ewijk:
    6 mei 2015
    Mooi verhaal weer. Je gaat echt als een speer! Ongelooflijk al bijna in Spanje! Super knap van je. Je maakt mooie herinneringen.... Wat een ervaring. Succes en op naar je nieuwe schoenen!!