Dag 51 Roquefort - Mont-de-Marsan 30 kilometer

4 mei 2015 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Heerlijk in mijn korte broek en t-shirt gestart. Geen zon en beetje benauwd, ja wij Nederlanders moeten soms even klagen. Mooie tocht door bossen, heide en gedeelte fietspad erg afwisselend dit keer.

Het is vanaf nu niet meer mogelijk om een slaapplaats te reserveren. Wie als eerst aankomt heeft een slaapplaats en vol is vol. Of je neemt een hotel dat kan ook, maar budget technisch niet handig en is niet praktisch en gezellig. De refuge zijn ingericht voor pelgrims, goede douche, eventueel wasmachine, centrifuge, wasdroger en ruimte om je was te drogen.

Slaap nu bij Refuge associatif Les Amis de St. Jacques des Landes. Al vaker geslapen, draait volledig op vrijwilligers. Dit zijn over het algemeen mensen die de Camino hebben gelopen en het gevoel wat ze hadden onderweg voor een gedeelte opnieuw ervaren. Slaap nu in een voormalig badhuis. "Bains - Douches" Met Henri, Philippe en een Duitse pelgrim op de fiets die al 2400 km heeft gereden. O ja, het is vandaag 4 mei, moet de Duitser nog even uitleggen dat hij om 20.00 uur zijn mund moet houden.

1. Trudy:
    4 mei 2015
    Spanje komt in zicht lieverd! Hopelijk houden je schoenen het nog een paar dagen vol :-)
  2. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Ik vind jou reisverslag nog steeds boeiend en afwisselend. Het lijkt me echter wel een klus om een Duitser te vragen of ie even zijn mond wil houden, gaat je waarschijnlijk niet lukken. Maar je weet maar nooit.
    O ja die slaapplaats , mooie naam maar kost je waarschijnlijk een gebit om het uit te spreken.
  3. Joost:
    4 mei 2015
    Paar dagen gemist Dannis, moest dus wat inhalen. Je loopt harder dan ik lezen kan. Leuk al die acties en interesse van de mensen die je onderweg tegenkomt. Met Spanje straks in zicht? Ben benieuwd naar je contacten die je daar onderweg hebt! Weer veel succes voor verderop!
  4. Martine:
    4 mei 2015
    Oh bijna dat grote land door!!! Super man! Leuk om te zien dat de natuur nu verandert, wel spannend of er elke dag plaats voor je is. Komt vast goed! En heb je je nieuwe schoenen al?
  5. Pa en ma:
    4 mei 2015
    Het gaat wel lekker snel zo, maar je mag ook wel eens een dagje kalm aan doen.
  6. Gonnie:
    5 mei 2015
    Hai Dannis, wat ga je toch hard zeg niet normaal. We genieten van je verhalen en zeker ook van je prachtige foto's. Maar ook wij missen onze buurman een beetje. Ongelofelijk trots op jeliefs Gon