Dag 50 Ferbos - Roquefort 40 kilometer

3 mei 2015 - Roquefort, Frankrijk

Vanmorgen voor 8 uur al naar de kerk geweest en naar de bakker voor 2 rozijnen koffiebroodjes. Alleraardigst meisje van de bakker mee in gesprek, was onder de indruk (van mijn wandeltocht neem ik aan). Ik  kreeg nog een heerlijk gebakje mee. Nou, heb ik toch gebak op de verjaardag van mijn schoonmoeder. Die natuurlijk even gebeld is voor de felicitaties e.d. Toch weer even gezellig om het thuisfront te spreken.

Erg lange en saaie tocht. 25 kilometer door bijna rechte bospaden. Eén pelgrim (Phillippe) ingehaald en een stuk of 5 huizen gezien. Daarna een dorpje voor colaatje bij café en wederom 13 kilometer met een paar huizen en één boer. De natuur zie ik veranderen vandaag, de loofbomen beginnen langzaam te verdwijnen en daarvoor in de plaats komen naaldbomen. De grond wordt zanderig en ik begin veel krekels te horen, slangetjes en salamanders te zien.

Slaap in een mooie refuge gerund door vrijwilligers. 2 Nederlandse vrouwen, Henri en Phillippe zijn aanwezig. De dames gingen de wasmachine gebruiken, dus dat heb ik ook meteen maar gedaan. Moe maar voldaan, ik voel me goed. Als het goed is nog 5 etappes en dan ben ik in de Pyreneeën.

1. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Lange saaie wegen en af en toe een hele boer hoort er ook gewoon bij.
    En aardige francaises met een gratis gebakje is ook nooit weg, jij maakt wel indruk vind ik.
    Mooie foto's trouwens.
    Tot mails
  2. Maarten:
    Hoi dannis,
    zo te horen gaat ie goed he? ik volg je verhaal elke dag. veel sterkte
    H. groet, Maarten
  3. Marcel de Bruijn:
    4 mei 2015
    Hoi Dannis, het winkelmeisje was natuurlijk onder de indruk van jouw wandeltochtprestaties, maar uiteraard ook jouw natuurlijke, onweerstaanbare charme !!! Jij en Trudy, van harte gefeliciteerd met je ( schoon) moeder !! De Pyreneeën komen in zicht !!! Wordt wel heftig denk ik (?) Goede Vriend, succes en groeten !! Marion & Marcel
  4. Annie:
    4 mei 2015
    HALLO DANNIS Prachtige foto al op zijn zuiders we zien het aan de gebouwen hoe heerlijk daar te zijn en de krekels te horen dat is het zuiden met zijn charme tot wederhoren dannis groetjes annie