Dag 49 Bassanne - Ferbos 37 kilometer

2 mei 2015 - Captieux, Frankrijk

Ja, en weer een nieuwe dag. Gezellige avond gehad met zijn drieën en de twee Nederlandse dames van eind 60, die in Roermond zijn gestart. Liepen wel wat te mopperen over het erg slechte weer. Het was niet de mooiste dag maar deze dag hebben we toch weer gehad.

Alleen gestart om in de avond bij een boerderij in het bos te slapen met Henri en Luc. Henri en ik hebben allebei de D weg genomen. 21 kilometer asfalt, maar het is zaterdag dus bijna geen verkeer en geen vrachtverkeer. Scheelde toch een paar uur extra lopen. In Bazas was een grote Franse markt, het was bijna 12 uur dus ik was wel toe aan een grote patat. Rugzak neergezet, schoenen uit, broekspijpen los. Had amper tijd om mijn patat te eten want ik had nogal wat aanspraak van diverse mensen. Die de Camino ging lopen of had gelopen. Mensen riepen je ook na " bon Camino" , bijzonder toch.

Op de markt ook Henri ontmoet en de laatste 9 kilometer samen gelopen.
Luc zou ook komen, maar kwam uiteindelijk niet want hij had de officiële route gelopen en was een paar uur later. Luc is uiteindelijk in Bazas gebleven. Die laatste 9 kilometer werden er uiteindelijk 14 of 15. Wat eten ingeslagen met de gedachte dat Luc ook eten zou meenemen. Dus we hadden spullen voor een half diner.

Er stond in het huisje een grote schaal met eieren, wat pasta, blik tomatenpuree en een blik wortels met doperwten. Met de brie, worst en brood hebben we toch een eenvoudige maar voedzame maaltijd gemaakt.
Grote open haard aan met veel hout op voorraad om te verwarmen en de was te drogen.

1. Antje en Arie:
    Hoi, die Dannis
    Ik zie wel, je kunt beter een postduif zijn dan een wandelaar. die vliegt over de natte wegen en kan ook alles in kortere tijd zien.
    Veel plaatsen waar jij (redelijk ver weg) in de buurt komt o.a. Limoges, Bordeau (door de lucht 900 km)en Dax werden door onze duiven bezocht en waren dan binnen 24 uur op de thuisbasis.
    Voor jiou duurt het hopen wij nog wel even. Alhoewel Spanje lonkt. Groeten Antje en Arie
  2. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Het lijkt wel een streekroman wat jij allemaal schrijft en verteld. Maar het blijft boeiend en interessant om te lezen. Uit nieuwsgierigheid en zeker ook uit belangstelling blijven wij je scherp volgen. Het is n.l iedere dag weer een verrassing wat je nu weer beleefd hebt. En je bent wel een doorzetter,,,,,,respect hiervoor.
  3. Marcel de Bruijn:
    3 mei 2015
    27 C . Echt zuid Frankrijk !!!! Blijft hier veel te koud voor de tijd van het jaar. Leuk reisverslag ( we lezen ze trouwens allemaal met plezier) . We zijn trots op je !! Heb je al je nieuwe schoenen ontvangen ?? Succes maar weer !! Groetjes Marion & Marcel
  4. Trudy:
    3 mei 2015
    Marcel, de schoenen staan op het postkantoor van Saint-Jean-Pied-de Port. Dannis hoopt ze daar zaterdag op te kunnen halen, en zijn oude schoenen weer terug te sturen met nog wat spullen die hij niet meer nodig heeft.