Dag 48 Saint-Ferme - Bassanne 28 kilometer

1 mei 2015 - Bassanne, Frankrijk

Vanmorgen om 7.00 uur ontbijten. Meestal zijn de collega pelgrims om 6.00 uur al aan het rommelen, maar deze ochtend niet. Om 6.45 liet ik Ultrea horen via mijn telefoon. Henri heeft van mij de 4 of 5 coupletten gekregen en heeft dit gisteren in de kerk gezongen. Klinkt best goed en het is het lied van de pelgrims. We hadden allemaal niet zo'n haast want het regende aardig. Dus deze ochtend met poncho aan vertrokken.

Na veel asfalt ook prachtige paden door weilanden met meer dan een halve meter nat gras. Na een kilometer of 20 is de poncho van binnen natter dan de buitenkant. Het is een nationale feestdag hier ( waarom niet bij ons?) dus alles is dicht. Na 20 kilometer in La Reole aangekomen en daar was nog net een bakker open. 2 chocolade croissants gekocht. Ja Anna, die lust ik ook. Vraag aan de mevrouw of er café open is. Stukje terug. Vraagt of ik naar Santiago ga en we praten wat en dan krijg ik zomaar 2 grote goedgevulde koeken mee. Dit blijf ik toch echt bijzonder vinden, hoe aardig en gastvrij hier de mensen zijn. Aangekomen in het gehucht Bassanne, stond te kijken in mijn boekje en roept een man mij die in de tuin aan het werken is. Mijn boekje erbij en hij gaat meteen bellen voor het juiste adres. Ik was er al voorbij gelopen en moet een paar kilometer terug. Hij wilde mij wel even brengen want ik zag er wel een beetje verzopen uit. Dat nooit natuurlijk, hij is een stukje met me mee gelopen in de regen om de weg te wijzen.

Prachtige locatie een oude molen, Moulin de Piis een grote zaal met dikke balken en zware eikenhouten bedden. Dat komt wel goed. Ook nog de 2 dames ( 1 van 69) uit Roermond gearriveerd. Luc had gekookt, pasta, chips en wijn. Van de buren kregen we denk ik nog 1,5 kilo prachtige heerlijke zoete aardbeien als dessert.

1. Marcel de Bruijn:
    2 mei 2015
    "Rain is hell" . Maar ja,mee doet er niks aan !! Lekkere aardbeien, vol met vitamine C. Succes !! Groetjes Marion & Marcel
  2. Anna:
    Had ik ook wel gelusten ;) de chocolade croissants. Succes ! ❤️ xxx
  3. Astrid:
    Mjam mjam gelukkig alles uit de schijf van 5! Groetjes, Astrid
  4. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Ik verbaas me nog steeds over de gastvrijheid die jij overal ontmoet, het moet een geweldige ervaring zijn, en het is blijkbaar heel gewoon in die streken. Zouden wij best nog wat van kunnen leren toch ? Maar ja 's lands wijs, 's lands eer, zullen we maar zeggen.
  5. Wilma:
    2 mei 2015
    Wat een lieve mensen kom je toch tegen jongeman. En heerlijke zomerkoninkjes geweldig. Succes verder
  6. Pa en ma:
    2 mei 2015
    Dannis na regen komt weer zonneschijn in de vorm van zomerkoninkjes en de zonnige mensen die jij ontmoet geweldig toch wees maar dankbaar dat er nog zulke mensen zijn fijn dat je dit allemaal mag meemaken je hebt het toch maar goed getroffen ga zo door liefs van pa en ma succes.
  7. Jeanne Nijhuis:
    2 mei 2015
    Het is mooi om dit alles te lezen en de mooie foto's te zien! En je maakt ook veel mee. Nog veel goede wandeldagen! Ik zou wel de neiging hebben om even mee te rijden. Flink hoor! Groetjes, Henk en Jeanne.
  8. Kobus Mulder:
    3 mei 2015
    Dag Dannis,

Even een bericht van het "zakelijke front", ik lees met veel aandacht, plezier en diep respect je dagelijkse berichten. Een heel andere en bijzondere ervaring om dit mee te maken dan het reguliere dagelijkse patroon waar we veelal in ronddraaien. Blijf er lekker van genieten en ik wens je nog heel veel mooi dagen toe. Succes!!
    Hartelijke groet, Kobus.