Dag 47 - Sainte-Foy-la-Grande - Saint-Ferme 29 kilometer

30 april 2015 - Saint-Ferme, Frankrijk

Afgelopen nacht slecht geslapen in het oude ziekenhuisbed. Het huis stonk naar kattenpis, toch met ramen open en luiken dicht geslapen. Was niet zo'n gezellige buurt waar we zaten.

Vanmorgen met Patrick gestart, onderweg kwamen we Francois (de 55km man) tegen. Samen een stukje gelopen maar Patrick loopt niet zo snel dus met Francois samen gelopen tot slaapadres. Spreekt goed Engels en heeft 3 jaar terug de route uit Parijs gelopen want daar woont hij. Was erg gezellig onderweg. Prachtige kleine kerkjes bezocht, midden in het veld met oude begraafplaatsen. Vaak ook een hoek voor pelgrims waar beelden staan en boeken waar pelgrims berichten voor elkaar achterlaten.

Vandaag mag ik weer in een prachtige gite overnachten, de kosten zijn donativo. Je mag zelf bepalen wat je het waard vindt. Vanaf morgen gaan we met z'n drieën verder. We lopen niet samen maar slapen wel op hetzelfde adres. Na morgen nog met Henri samen, hij moet 8 mei in Saint-Jean-Pied-de-Port zijn. Ik wil daar ook zijn zodat ik zaterdag mijn nieuwe schoenen op kan halen, die opgestuurd zijn door Trudy. Want deze zijn bijna versleten, heb wel reserve hakken bij me maar nog geen schoenmaker op het juiste moment gezien.

1. Tjitte:
    30 april 2015
    Dannis, we hebben iets met begraafplaatsen en kerken waar zal dat toch vandaan komen? Ik moet er alleen niet aan denken om 1,5 uur op zulke stoeltje,s te moeten door brengen. Voor morgen ook weer veel loopplezier en gezondheid toegewenst. Groeten Tjitte & Klaske
  2. Marike:
    30 april 2015
    Mooie foto's Dannis. Die kleine kerkjes met zeer eenvoudige inrichting en klapstoeltjes zijn de mooiste en het meest puur. .Soms met een geborduurd kleedje over het altaar en een bosje plastic bloemen. Je zult ze in Spanje ook vaak zien. Kleine, sobere plaatsen zonder opschmuk, om samen te komen, om dingen te delen, om te schuilen. Prachtig!
  3. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Zoals al eerder opgemerkt, jij komt echt van alles tegen zeer zeker wat hygiene betreft. Het is een cliché maar het hoort er blijkbaar allemaal bij. En ik denk dat dit soort belevenissen je ervaringen alleen maar ten goede komen. Je wordt er sterker van en het relativeerd de dingen op een juiste manier denk ik.
  4. Chantal:
    1 mei 2015
    Dannis, we missen je wel hoor in de moestuinvilla... laatst op jou oude plekkie een vos voorbij zien lopen die ff een bezoekje bij de kippen van Jan bracht maar gelukkig zaten ze veilig binnen. Zie je zelfs in Baarn maken we een hoop mee :)