Dag 46 Mussidan - Sainte-Foy-la-Grande 32 kilometer

29 april 2015 - Sainte-Foy-la-Grande, Frankrijk

Afgelopen avond waren we met 5 personen, Francois eind 50 uit Parijs kwam om 19.00 uur aan uit Périgueux. Om 7.00 uur gestart, 55 kilometer in de benen en geen centje pijn. Ik heb even mijn complimenten uitgesproken. Man van eind 50 en zeer sportief, ik ga maar eens goed trainen.

Mooie tocht, mooi klimmen, eerst een stukje alternatief, zaten een paar vreemde lussen in. Onderweg nog vier Nederlandse pelgrims vrouwen ontmoet waarvan er twee op 28 februari vanuit Roermond zijn gestart.

Slaapadres is naast ziekenhuis, ik moest me daar melden om de sleutel en de 'tampon' te regelen. Het is een pelgrims opvang en voor daklozen die er nu even niet zijn. Ben zelf nu wel even dakloos trouwens.

We slapen vannacht in oude ziekenhuis bedden, zonder oude verpleegsters gelukkig, maar dat even terzijde. Het is een oude bende maar voor 5,- incl. ontbijt mag ik wederom niet klagen.

1. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Alweer een verhaal om van te smullen. Wat maak jij veel mee zeg geweldig voor nu en later, want wie verre reizen doet kan veel verhalen toch? Man van eind 50 en dan 55 km in de benen en ook nog top fit.......hulde.
  2. Annie:
    29 april 2015
    HOI DANNIS weerom een goed verhaal maar naar mijn mening oude verpleegsters kunnen toch dienen om pilgrems hun voeten te verzorgen of niet? allé doet maar goed verder dappere kerel en geniet van al het mooie dat je kan zien , wat één ondervinding annie
  3. Marian:
    29 april 2015
    Nou zo zit je in een kasteel ,en dan bij de dakloze opvang.
    Zo maak je van alles mee.
    Weer prachtige foto s .succes verder .
    Veel liefs Marian.
  4. Marcel de Bruijn:
    29 april 2015
    Hoezo eind 50 en daar respect voor hebben ?? De beste kerels zijn altijd eind 50 !!! . Foto's zien er geweldig uit, je verhaal ook !! Net als gisteren: 17 graadjes is niet verkeerd, hier bleef het vandaag steken op 13 !!. Succes morgen Goede Vriend, groetjes Marion & Marcel
  5. 30 april 2015
    Hoi, We kennen elkaar niet maar ik lees je verslag elke dag met plezier. Bereid je maar voor op grotere drukte vanaf StJPdP trouwens maar ook dat is leuk.

Ultreia!