Dag 45 Saint Astier -Mussidan 27 kilometer

28 april 2015 - Mussidan, Frankrijk

Na een fantastisch diner en een paar flessen wijn, had ik ook nog een fles cognac in een kast gevonden. Ik vond dat we deze nog even moesten proeven of hij nog goed was. Nou er was niets mis mee en ook nog beter dan de oranjebitter in Nederland. Dit allemaal voor een knapperend haardvuur, het enige wat ik eigenlijk nog mis is mijn schatje en een sigaar in mijn hoofd. Maar ik rook niet meer. Erg bijzonder om een avond en nacht te mogen doorbrengen in een kasteel met grote stenen trappen en krakende deuren. Oude kasten vol met handgemaakt servies. Als iedereen stil is hoor je werkelijk helemaal niets, behalve af en toe de kikkers wat een luxe.

Vanmorgen gestart, de lange oprit terug gelopen om de route op te pakken maar geen route kunnen vinden. Boekje erbij, toch maar terug naar het Chateau om te vragen. Zat helemaal fout, route weer opgepakt. Onderweg de andere lopers ingehaald, waren verbaasd me weer te zien. Laatste paar uur met Henrie mee gelopen. Franse accountant met pensioen en al 74 marathons gelopen. Leuke gesprekken in Engels en Frans over van alles en nog wat. Over de E.U. politiek en het leven.

In café wat gedronken, kregen stokbrood, kon ik mooi mij broodje beleggen met Franse worst uit mijn tas. Kregen uitleg over de route van morgen en over de refuge van vandaag 6 kilometer verderop. Was een mooie dag.

1. Marcel de Bruijn:
    28 april 2015
    Beste, lieve Dannis, begin me zorgen te maken over je drankgebruik/misbruik en het daarop volgende gebrek aan coördinatie waardoor je compleet verkeerd loopt. We begrijpen dat één en ander te maken heeft met gebrek aan liefde van het/jouw thuisfront . Zien dat je loopt met een heerlijke 17 graden Celsius , wij komen daar vandaag zo'n 7 graadjes tekort aan. We hebben grote bewondering voor je !! Geniet morgen weer, we denken aan je !!! . Groeten Marcel & Marcel
  2. Tjitte:
    28 april 2015
    Berste Dannis, ik ben het wel eens met goede vriend Marcel maar af en toe moet dat kunnen, toch? ik gun het je wel en ik denk dat het je helpt om ook weer moedig voorwaarts te gaan. Het ga je goed morgen. Groeten Tjitte & Klaske
  3. Trudy:
    28 april 2015
    En aangezien er blijkbaar geen schoenmakers in Frankrijk zijn nieuwe stappers voor je besteld. Gaan morgen op de post naar SJPDP!
  4. Marcel de Bruijn:
    28 april 2015
    Wat een vrouw heb jij Dannis !!!!
  5. Joost:
    28 april 2015
    Nou Dannis dat was weer niet gering in het Chateau, inwendige mens verwend en voor de uitwendige mens wordt ook goed gezorgd. Is toch boffen zeg met zo'n geweldig thuisfront! Veel succes weer voor verderop
  6. Annie:
    28 april 2015
    Hallo Dannis , mooi welke belevenis en natuurlijk komt er wat wijn bij in frankrijk vive la FRANCE zeer goed om je bloeddruk op peil te houden . groetjes annie
  7. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis.
    Volkomen normaal dat je af en toe je route zoekt, een fles wijn in de kast vinden lijkt me makkelijker en dan.... Mis je waarschijnlijk je route ja ja. Dat je Trudy mist, snap ik maar een sigaar in je hoofd lijkt me wel op te lossen, alleen...... Niet aansteken.
  8. Bert en Mies:
    28 april 2015
    Dat is nou leven als God in Frankrijk. Wat ga je snel en zonder problemen zo te lezen. Als je in SJODP bent doe jij het gewoon op je sloffen. Blijf goed voor je zelf zorgen en geniet van het onderweg zijn. Groetjes uit Oss.
  9. Mientje en jose:
    29 april 2015
    Hoi Dannis,
    Knappe jongen dat je dit allemaal fikst!
    Bij ons gaat de alcohol altijd in de benen zitten, maar jij gaat er harder van lopen!!
    Houd vol, en ook met die alcohol, leve de lol!!