Dag 44 Périgueux - Saint Astier 26 kilometer

27 april 2015 - Saint-Astier, Frankrijk

Vanmorgen later vertrokken, want we slapen vanavond in het kasteel waar je niet kunt eten, moeten dus voor onszelf zorgen . We (Luc, Patrick en Henri en ik) moeten eerst boodschappen doen omdat we zelf gaan koken.

Volgens mijn mede pelgrims ben ik een snelle loper dus ik moet niet te vroeg aankomen. Meestal ben ik al een paar uur aanwezig op de plek van bestemming.

Prachtige route vandaag door de Dordogne met meteen een goede training voor de Pyreneeën. Had al wat klimmen gehad maar dit was ook stevig, regelmatig meer dan 14%. Getroffen met het weer, droog en goede temperatuur. Morgen als het goed is een zonnige dag.

Aangekomen bij het Chateau warm welkom geheten door de gastvrouw. Wauw het lijkt wel een museum, antiek, antieke keuken, prachtige haard (aan). Gigantische slaapkamer, mooie badkamer met bad. Jazeker, al gebruik van gemaakt. En dat voor maar 100 euro per nacht. Mag best wel even luxe zijn.

Prachtig uitzicht en we zijn de enige gasten. Patrick gaat meteen aan de slag om de quiche, salade, kaasjes en vlees klaar te maken. Om de kosten een beetje te drukken koken we zelf. Gelukkig zijn er speciale pelgrims tarieven: voor 16,- p.p. mogen we er als een ridder te voet slapen.

1. Joost:
    27 april 2015
    Gezellig zo met z'n vieren, en wat leuk dat de secretaresse de zaakjes Voor de kasteelheer zo goed waarneemt.
  2. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Ook een niet compleet verhaal is ook een verhaal toch ?
    Zo langzamerhand wordt er meer van je benen gevraagd met de nadering van de Pyreneen , het zal klimmen worden jochie. Maar waar je nu loopt in de Dordogne begrijp ik is het ongetwijfeld ook schitterend, zeker wat de natuur betreft. We wachten op een eventueel vervolg
  3. Annie:
    27 april 2015
    Hallo dannis werkelijk sublime de ganse familie is in actie

groetjes annie
  4. Pa en ma:
    27 april 2015
    Dannis weer prachtige fotos we merken dat je heel erg geniet van de natuur zouden haast jaloers op je worden maar je gaat goed op schema bijna halfweg we hopen dat de tweede helft net zo voorspoedig mag gaan als de eerste en voor Trudy een heel groot applaus dat ze alles zo goed bij houd dank je wel lieve meid groeten pa en ma
  5. Marcel de Bruijn:
    27 april 2015
    Doe mijn zo'n secretaresse !! Zal inderdaad wel meer klimmen worden!! Succes en het beste !! Groetjes Marion & Marcel
  6. Tjitte:
    28 april 2015
    Hoi Dannis, Klaske & ik hebben op afstand je afgelopen verslagen gelezen, gaat prima zo lezen wij. Geniet van alles en hou nog even vol dan mag je weer voelen en snuiven van de Betuwse zaken. Het ga je goed, groet Tjitte