Dag 43 Sorges - Périgueux 26 kilometer

26 april 2015 - Périgueux, Frankrijk

Prachtige bospaden naar Périgueux en 2 buitjes dat viel erg mee. Merk dat mijn zintuigen sterker worden want je hebt bijna geen andere prikkels. De heerlijk geurende bloeiende wilde seringen, het natte gras en het glinsterende mos met dauwdruppels. In de verte de Koekoek en de Specht tekeer horen gaan. Het geritsel in de struiken naast je van wegvluchtende hagedisjes of salamanders. De geur van net gezaagde bomen en de parfum van de vrouw die langs komt.

Dan bedenk je opeens hoe ruikt het thuis ook alweer, hoe lang je al weg bent en dat ik het eigenlijk niet meer weet. Dat is wel een erg vreemd gevoel. Maar op deze momenten verlang ik weer terug naar mijn thuis. Nog even geduld.

Even verderop de geur van een tankstation, de bakker en de uitlaatgassen en ik hoor sirenes. Dan ben je opeens weer in de bewoonde wereld de mooie stad Périgueux. Op vakantie ook een paar keer geweest erg vreemd om hier nou alleen door te stappen zonder Trudy Anna en Daan.

1. Trudy:
    26 april 2015
    Nou, vanavond rook het hier naar zelfgebakken oranjecake. Je kinderen worden nog echte koks! Je maakt ons wel lekker met al die mooie foto's. Volgend jaar willen we allemaal weer graag naar Frankrijk!!
  2. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Je gaat je steeds meer met de natuur vereenzelvigen merk ik, en dat is beslist niet verkeerd .Ook wat weemoedige gedachten en overpeinzingen zijn daar niet vreemd aan het hoort er allemaal gewoon een beetje bij.
  3. Wilma:
    26 april 2015
    Bedankt weer voor je schitterende verhaal en je foto's. Voor het thuisfront kun je inderdaad veel respect hebben
  4. Annie:
    26 april 2015
    hallo DANNIS Hier radio NAMUR prachtig geschreven DANNIS doet zo verder je bent één toffe kerel je beloning komt in Compostelle ik volg je hoor groetjes annie
  5. Marcel de Bruijn:
    26 april 2015
    Wauw man, het meest heftige reisverhaal tot nu toe !! Diep en intens !! Mooi goede Vriend !! Morgen hier Koningsdag, zul jij weinig van merken. Ik leg de Oranje Bitter vast koud, maar bewaar wat voor jou, in ieder geval drinken Marion en ik er morgen er één op jou ( en één op Trudy en één op Anna en één op Daan, enz........) . Jij succes morgen !!! . Groetjes Marion & Marcel
  6. Pa en ma:
    26 april 2015
    Weer een mooi verhaal .Het gaat wel goed zo dacht ik, ik zou bijna zeggen het is maar "tikken"
    Ga lekker verder zo.
    Gr Pama
  7. Gonnie:
    27 april 2015
    hai Dannis, mooi om te horen dat je zo een met de natuur bent. Je geniet er intens van. En heel mooi om op die manier ook aan je thuisfront te denken. We kijken uit naar je volgende verhaal. Zet m op kanjer. Liefs je buurtjes