Dag 41 Flavignac - La Coquille 29 kilometer

24 april 2015 - La Coquille, Frankrijk

Goed diner gehad in het restaurant gisteravond. 2 Franse mannen (marathonlopers) Daniel en Nadege en een man uit Luik. Bij terugkomst gingen de Franse mannen om 20.00 uur naar bed. Gezellig in een heel klein huisje, dus maar naar de gang vertrokken. Om 5.00 begonnen ze al te spoken, niet zo gek als je al om 20.00 uur gaat slapen. Ben nog blijven liggen tot 6.00 uur. Half 7 vertrokken, de Franse heren zaten nog uitgebreid aan tafel. Zal nog wel wennen worden voor mij dit soort praktijken.

Wederom mooie route, wel veel asfalt. Dat is slecht voor mijn schoenen, moet binnenkort echt een schoenmaker gaan zoeken. Onderweg bij de bakker wat gedronken, kwam er een moeder binnen met een klein kind en vroeg of ik pelgrim was. Jazeker! Dus kind werd naast me neer gezet, film camera werd gepakt en het hele tafereel moest gefilmd worden. Handtekeningen heb ik maar niet uitgedeeld.

Aangekomen in de pelgrimsopvang, Belgische vrijwilliger aanwezig en al druk met de voorbereidingen voor het avondeten. Slaapplaats voor morgen in Sorges en voor zondag in Périgueux geregeld.

1. Marcel de Bruijn:
    24 april 2015
    Bescheiden als je bent deel je natuurlijk geen handtekeningen uit !! ( hahaha) . Hoop dat je schoenen het nog even houden en/of te repareren zijn !!. Succes morgen !! Hartelijke groeten Marion & Marcel
  2. Trudy:
    24 april 2015
    Zoals altijd op alles voorbereid en gewoon nieuwe hakjes in de rugzak hoor! :-)
  3. Paul:
    Hey Dannis,
    Tjonge wat ga jij goed. Laat je vooral niet te veel storen door die vroegslapers/-opstappers! In Spanje kom je deze waarschijnlijk ook nog geregeld tegen.
    Geef je Trudy straks een stevige knuffel van me, heel aardig haar reactie!
    Dit soort reacties hebben er voor gezorgd dat ik straks toch een poging waag om door te gaan. De motivatie is weer sterk aanwezig, nu de fysiek nog.
    Groet,
    Paul.
  4. Marian:
    24 april 2015
    Komen de hakken toch goed van pas ,moet je wel een schoenmaker zoeken. Ben je weer wat gewicht kwijt ha ha !!
    je kun niet altijd geluk hebben met de slaapplaats .
    Dannis verder veel succes en wandel plezier .
    Liefs Marian
  5. Joost:
    24 april 2015
    Zal een fijn gevoel zijn dat de slaapplaats zover vooruit geregeld is! Neem vooral de tijd in Perigueux! En weer veel succes Voor verderop.
  6. Marcel de Bruijn:
    Hoi Trudy, ik had 't kunnen weten; altijd voorbereid op het onverwachte !!! X
  7. Christiënne:
    24 april 2015
    hé Dannis je bent al een echte beroemdheid las ik. :)
    En wat kom je veel verschillende mensen tegen met eigen gewoontes. Blijf vooral je eigen koers varen. En succes met de schoentjes! Je bent al een eind op weg zeg. Groetjes van ons.
  8. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Leuk verslag deze keer weer, je kunt het toch zo gek niet verzinnen of het komt wel op jouw pad. Het gezegde met de France slag bestaat dus werkelijk, getuige de twee Franse pelgrims. Er zijn nu eenmaal mensen die zich van niets of iemand iets aantrekken.
  9. Pa en ma:
    24 april 2015
    Dannis zo zie je maar weer een goede voorbereiding is het halve werk hoop wel dat je met die nieuwe hakken een eind gaat komen je moet nog wel een aantal km fijn dat je de slaapplaatsen al weer geregeld hebt gelukkig hoef je niet in de tent als het weer wat minder word .
    Trudy is geweldig met doorsturen van de berichten we kijken er echt iedere dag naar uit veel loopgenot voor de komende dagen geniet en blijf gezond zorg goed voor jezelf tot morgen maar weer liefs van pa en ma
  10. Annalies:
    25 april 2015
    Wat een mooie foto' s en verhalen zeg...!!! Ik blijf t volgen!
  11. Jos.Muitjens:
    26 april 2015
    Heey die Dannis, goed tezoen dat het lekker gaat, je hebt al een leeuwenstuk achter gelaten super man !!
    Nog heel veel loop plezier en volhouden tot in Santiago

Grt jos. Have fun