Dag 40 Limoges - Flavignac 28 kilometer

23 april 2015 - Flavignac, Frankrijk

Gisteren slaapplaats proberen te regelen bij de gemeente maar is niet gelukt want was vol. Dus maar op pad gegaan om te kijken waar we kunnen slapen, in Flavignac of Les Cars. Voor vrijdag wel al een slaapplaats geregeld in La Coquille, was verbaasd dat ik woensdag al belde. Tot nu toe prachtig weer gehad maar de voorspellingen worden slechter, regen, wind en onweer. Eens kijken wat Jacobus mij gunt op deze route.

En ja hoor: 6 kilometer voor het einde zie ik Daniel en Nadege (die gisteren de bus om Limoges heen hebben genomen) lopen. Te begrijpen want zo'n grote stad voor een pelgrim is niks. Razende auto's, uitlaatgassen en een hoop herrie. Was blij dat ik na bijna 3 uur uit deze drukte was. Weer even gezellig bij gepraat met het Franse echtpaar, uitleg gegeven dat de pelgrimsopvang vol is, maar dat ik wel een luchtbed bij me heb. Ze gaan het wel even regelen.

Aangekomen bij het gemeente huis moet de burgemeester toestemming geven dat er 1 persoon extra blijft slapen in de gang. Altijd het vertrouwen blijven houden dat het goed komt.

1. Jeanne Nijhuis:
    23 april 2015
    Weer eens wat anders: in de gang slapen!! Welterusten. Je maakt ook van alles mee. Leuk om weer mede lopers ( pelgrims ) tegen te komen. Hopelijk gaat het met Paul ook weer beter! Wat het weer betreft blijft een verrassing. Blijf goed voor jezelf zorgen. Dag 40 klinkt wel goed. Je gaat vlot! Groetjes, Henk en Jeanne.
  2. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis
    Volgens mij een van de meest sociale mensen, altijd aan het regelen, ook voor anderen.
    Je doet natuurlijk wel een schat aan ervaring die je later altijd van pas kunnen en zeker ook zullen komen. Kortom een fantastische prestatie We zijn alweer benieuwd naar de volgende trip
  3. Marcel de Bruijn:
    23 april 2015
    Belangrijke baan heeft die Burgemeester toch maar!! Hoop dat het weer niet al té beroerd wordt!! Morgen in Nederland 20 graden, dan wordt het snel kouder mét regen !! Mooie foto's. Succesvmorgen. Groetjes Marion & Marcel
  4. Elise:
    23 april 2015
    Jeetje Dannis wat een verhalen zeg , ik lees ze elke dan en wat een bewondering heb ik voor jou.
    En het vertrouwen wat je krijgt en geeft petje af.
    Tot nu toe heb je best wel goed weer gehad dacht ik zo en ook hier wordt het weer minder met het vooruitzicht dat wij binnen zitten hihihi
    Sorry kon t niet laten .
    Geweldig dat iedereen onderweg , als je iemand tegen komt , goed voor je is . Veel succes onderweg en maak je niet druk als er geen wifi mogelijk is 20 jaar geleden hadden we t ook niet en we leven nog steeds !!!!!!
    Dikke XXX van ons.
  5. Marike:
    23 april 2015
    Dannis, geniet van alles wat je krijgt op jouw Camino, bedenk dat jij ook heel veel geeft.
  6. Pa en ma:
    23 april 2015
    Dannis wat ontmoet jij toch een fijne mensen jij zorgt voor hen maar zij zorgen ook voor jou wat mooi om dit mee te maken,jongen geniet er van je krijgt er zoveel voor terug wij zijn erg trots op je je bent al heel ver gekomen,je komt er wel succes met je tocht hoop dat je niet te veel tegenslagen zult krijgen maar met zulke fijne mensen zal dat wel meevallen.liefs van Pa en Ma tot morgen.
  7. Jeannette:
    24 april 2015
    Hoi Dannis, wat ga jij snel zeg. Ik haal je echt nooit meer in (was ook niet de bedoeling hoor). Ondanks inderdaad veel drukte ga ik vandaag toch even Limoges bekijken. Ik sliep een stukje ervoor, en vanavond erna, dus ben dan ook de drukte weer kwijt. Geniet weer lekker van je tocht en zoektocht naar slaapplek. Blijft toch een beetje padvindertje spelen. Groetjes, Jeannette