Dag 38 Marsac - Les Billanges 21 kilometer

21 april 2015 - Les Billanges, Frankrijk

Vanmorgen samen met Daniel en Nadage, het Franse echtpaar gestart. Gelukkig hebben we gisteren een alternatieve route gekregen voor de verschrikkelijke stijging, was een paar meter om en stelde niks voor. Daarna nog wel grote klimmen gehad tot 700 meter hoogte. De hoogste etappe van de Franse Camino. Prachtige bospaadjes waarbij je 20 kilometer lang, 1 tractor, 2 auto's en 2 mensen tegenkomt.

Onderweg nog met Bastiaan gesproken, een pelgrim die in Geneve is gestart en onderweg is naar Spanje. Een echte bikkel want hij kampeert alleen maar en vertelde hij al een paar keer sneeuw op zijn tent heeft gehad. Mijn tent is 1 keer gebruikt uit nood maar ik hoop hem wel vaker te gebruiken.

Nu aangekomen in Les Billanges bij Chez Francoise Lez Billanges. Een opvang voor pelgrims waarbij je zo naar binnen kan, bed uitzoeken, douchen, je was doen. Koffie, thee, limonade of bier kan pakken zonder dat er iemand aanwezig is. Dit zou in Nederland niet lang goed gaan.

Uitgebreid diner met 8 pelgrims uit diverse landen is echt wel gezellig met rijk vloeiende wijn. Morgen een zelf uitgezette route naar Limoges, de officiële route maakt een erg vreemde lus, scheelt zo'n 16 kilometer (4 uur lopen).

1. DaanKoolwijk:
    22 april 2015
    Ik zie dat je het heel leukt hebt tijdens de reis. Hier is het ook wel leuk ik heb morgen de laatste cito dag veel succes nog maar. Daan
  2. Wilma:
    22 april 2015
    Schitterend die bloempotten met de Jacobschelp erop. Leuk zo'n opvang voor Pelgrims en ze ook uit allerlei landen te ontmoeten. Bij ons zou zoiets inderdaad niet lang bestaan. Limoges, een grotere stad, zal wel even vreemd voor je zijn ipv 1 tractor, 2 auto's en 2 mensen. Veel suuces verder
  3. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Wat een pracht verhaal heb je ons weer verteld. Ik begrijp dat de ontmoetingen met de natuur steeds mooier worden. En inderdaad zoals je al aangeeft de dingen die daar kunnen,,,,, nou niet in Nedeland dus. Gewoon lekker genieten en op naar je volgende avontuur. Wij genieten echt iedere dag er weer van
  4. Marcel de Bruijn:
    22 april 2015
    Mooi verhaal Dannis, we zijn blij dat je plezier hebt het er van tegenslag geen sprake is. Veel respect voor je Goede Vriend!!! Je nadert zuid Frankrijk, er begint schot in te komen. Succes morgen. Hartelijke groeten Marion & Marcel
  5. Joost:
    22 april 2015
    En alweer leuk om te lezen Dannis, mooie route ook, en wie weet staat er voor morgen een mooi stukje rundvlees vanuit de Limousin op het menu! Succes weer voor verderop!
  6. Agnes:
    Hoi Dannis,
    Leuk om je zo te kunnen volgen. Hoofd leeg en genieten maar. Ennuhh, wij gaan morgen prolongeren dus dat wordt voor jou een uurtje extra lopen. Nee hoor, grapje!!
    Succes de komende tijd
  7. Jurgen:
    Hoi Dannis,
    Mooie verhalen van een fantastische tocht!
    Chapeau en succes!!
  8. Martine:
    22 april 2015
    hey Dannis, het gaat supergoed zo te lezen! fijn hoor. Leuk dat elke dag weer anders is en wat zal jij je toch stiekem al trots voelen. Want dat mag hoor! Geweldig, ik ben blij voor je dat je niet vies bent van de wijn.....dat maakt alles misschien wel wat aangenamer ;-) geniet ervan en blijf zo leuk schrijven.
    Groetjes