Dag 36 Crozant - La Souterraine 26 kilometer

19 april 2015 - La Souterraine, Frankrijk

Gelukkig heb ik mijn telefoon bij me om te kijken welke dag het is. De datum begin ik ook kwijt te raken. Uitslapen? Om 7.00 uur begint de eerste pelgrim te rommelen. Dus er ook maar uit, om 8.00 uur naar de bakker. Die gaat voor Franse begrippen erg laat open, voor een paar croissants en stokbroodje. Want het is tenslotte zondag. Maar als het kan doe ik dit iedere dag, want het is ook een beetje vakantie.

Prachtige afdalingen langs een rivier met watervalletjes. Om stil van te worden, wat kan de natuur mooi zijn. Asfalt en door smalle wandelpaadjes, klimmen, dalen en mooi weer wat wil een mens nog meer. Het aardige stadje waar ik nu zit met winkels en diverse restaurant is allemaal dicht. Gewoon uitgestorven. Hier starten veel pelgrims omdat de trein verbinding goed is. Overal zie je koperen Jacobs schelpen op straat en diverse refuges.

Mooi nieuw slaapadres, gebouw aan boerderij gebouwd voor o.a. pelgrims. Er is nog een Frans pelgrimspaar wat hier vorig jaar geëindigd is en nu weer gaat starten om naar Santiago te gaan. Voor het eerst mijn kleren in de wasmachine gedaan. En denk niet wat stinkt Dannis, het kleding wassen onder de douche of spoelbak gaat ook best. Lekker drogen aan de waslijn i.p.v. op een elektrische kachel voelt goed. Eigenares heeft voor volgend adres gebeld en ik zelf voor dinsdag. Hoop woensdag in Limoges aan te komen. Ik voel me fit.

1. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Mooie tocht die je beschrijft, het word als maar mooier lijkt me. Je moet best veel regelen slaap en eetgelegenheden.
    Maar je hebt het goed voor elkaar.
  2. Jeannette:
    19 april 2015
    Ha voorloperd, jij gaat ook goed he. Ik ben zo aan het genieten van alles wat ik zie en meemaak. Soms mis ik wel even een metgezel/maatje wat ik in jou vond. Maar het is oké, ik lees nu eindelijk mijn boek.
  3. Paul:
    Ha Dannis,
    Goed te horen dat je een goed onderkomen hebt in La Souterainne. Ben samen met Albert in een aardig hotelletje aanbeland. Gelukkig hier eten kunnen regelen en een ontbijt, want werkelijk alles in dit doodse gat is gesloten. Jammer, stadje op zich ziet er wel aardig uit!
    Groet,
    Paul.
  4. Jeanne Nijhuis:
    19 april 2015
    Zo maak je iedere keer wat anders mee. Leuk om alles te lezen. Mooie wegen, goede slaapplaatsen enz.
    Fijn dat je je goed voelt. Ga zo verder. Groetjes Henk en Jeanne.
  5. Carla van Dijk:
    19 april 2015
    Gaat goed. Geweldig joh. Veel succes verder. Toi toi toi.
  6. Pa en ma:
    19 april 2015
    Geweldig wat je allemaal onderweg ziet en meemaakt,zijn jaloers op je maar gunnen het je van harte succes verder op je tocht en bedankt voor mooie foto,s liefs pa en ma
  7. Elisabeth:
    19 april 2015
    Goed bezig Dannis ik ga morgen ook weer verder! Door naar Vezelay nu! Buen Camino Elisabeth
  8. Matthias:
    20 april 2015
    Dannis, moedige krijger! Wat een mooie avonturen en bijzondere belevenissen maak je toch allemaal mee. Ik denk dat iedereen die jouw verhalen leest stiekem een beetje jaloers is...

Met veel plezier lezen we je verhalen maar daardoor heb ik toch wat vragen;
    1. Laatst was ik op de fiets naar het werk. Door de kou van de nacht was mijn baard nat van de condens. Heb jij als "woeste Willem" met dito baard daar ook last van?
    2. Het valt op dat je je verslagen altijd eind van de middag publiceert. Alsof je na 4 uurtjes wandelen alweer klaar bent en aan het bier gaat. Ondanks dat jij vaak zegt dat je vroeg opstaat en het soms best pittig is, lijkt het voor de lezers soms verdacht veel op vakantie... Hoe zit het nou?
    3. Elke dag schrijf je een mooi verslag en publiceer je je foto's. Maar conflicteert het schrijven en reageren op de verschillende reacties niet met je doelstelling van het "loskomen"?
    4. Leuk hè al die website statistieken! Misschien heb je ook wel aanleg voor online marketing. Als je wil kan ik nog wel een stage-plek regelen in het hoofdgebouw. :)

Zet je beste beentje voort, en gaat het soms wat lastiger denk dan maar aan de voetstappen in het zand...
  9. Pa en ma:
    20 april 2015
    Lieverd weer een mooi en ernstig verhaal maar daar heb je nu de tijd voor om alles eens te overdenken en te weten hoeveel we allemaal van je houden en zien dat je het heel goed naar de zin hebt zo genieten wij ook van alles wat je beleefd heel veel succes verder groet van pa en ma het thuisfront doet het geweldig dus geen zorgen.