Dag 35 Cluis - Crozant 24 kilometer

18 april 2015 - Crozant, Frankrijk

Gisteravond fantastisch diner gehad. Het was niet mogelijk om nog te eten in het restaurant. Paul en ik vertelden dat we pelgrims waren en dan was het eten (pelgrimsmenu) geen probleem. Altijd weer afwachten wat het kost en wat je krijgt. Heb al veel dingen gegeten die ik zeker thuis niet zou durven eten. Maar als je honger hebt en er is niets anders, dan eet je wel. Eerst kregen we een heerlijke gedroogde ham en plakken eendenborst filet, daarna groot stuk kip met chorizo worst uit de oven met gele rijst. Kaasplank van een halve meter met de meest geweldige kaasjes met compote en brood. Aansluitend zelf gemaakte chocolade cake met slagroom. Dit alles voor €14,- De zaak was net 2 dagen open en de eigenaar uit Wales wilde er een feestje van maken. Met de lieve huishond, een bordercolli onder de tafel.

Vandaag aangepaste route gelopen, want de originele route maakt een erg vreemde lus die ongeveer 17 kilometer om is, met weinig slaapplaatsen. Vele klimmen en dalen, langs mooie plekjes, en alleen maar asfalt maar het was zaterdag en dan is er weinig verkeer. Nog even een bakkie wezen doen bij een hotel in Crozant bij Nederlandse eigenaren waar trouwens ook pelgrims konden slapen, maar dit gaat toch echt boven mijn budget. Paul en ik slapen nu in een gite van de gemeente, met 6 slaapplaatsen.

Paul was al gearriveerd en had een plekje uitgezocht. Ik slaap helemaal aan de andere kant, want het schijnt dat ik snurk. Er zijn ook nog een Fransman en Albert uit Geleen (16 maart in Dinant gestart) aangekomen, wordt een gezellige boel.

Paul en ik lopen niet samen maar we komen elkaar regelmatig onderweg tegen en drinken dan een kop koffie als het zo uitkomt. Vandaag nog een jarige in ons midden, Paul is 50 geworden dus hij trakteert op bier. Morgen naar La Souterraine, ik heb de slaapplaats al geregeld.

1. Trudy:
    18 april 2015
    Raar eigenlijk, dat jouw kamergenoten niet kunnen slapen van jouw gesnurk terwijl ik al vijf weken slecht slaap omdat ik jouw gesnurk mis...Ga zo door lieverd, ben supertrots op jou! Wij helemaal moe van de bloesemtocht, en jij alsmaar doorlopen. Xxx
  2. Jaap/Willy:
    18 april 2015
    Mooi afwisselend verhaal vandaag weer, jij beleefd heel wat en dat neemt niemand je af
    Gewoon doorsturen dus.
  3. Tjitte:
    18 april 2015
    Dannis, lang leve het menu van de kok! Rustdag zeker morgen?
    Zo niet dan maar weer voorwaarts beste vriend! groeten Tjitte & Klaske
  4. Marike:
    18 april 2015
    De eigenaar van dat restaurant is een zegen voor de pelgrims. Je verdiende het waarschijnlijk omdat je ruim over de 1000 km hebt gelopen. Je vertelde over de wegbewijzering, soms goed, soms minder duidelijk. Het is net als in het leven. .je bepaalt je eigen pad, maar je hebt soms wel een aanwijzing, een richting nodig en die ontdek je op de meest onverwachte momenten en plaatsen. Volg de pijl, volg de schelp en volg je hart.
  5. Pa en ma:
    18 april 2015
    Mooi verhaal en goed gegeten voor weinig geld en een goed bed misschien.
    Het gaat wel goed zo.
  6. Annie:
    18 april 2015
    HALLO Dannis , ik mag wel zeggen dat jij een van de meest taktvolle persoon bent tot nu toe die hier bij ons langs kwam hier te NAMUR heb al veel pelgrims gekregen je opvoeding kreeg je bij je ouders die mogen ook fier zijn op hun zoon hou je goed groetjes annnie
  7. Joost:
    18 april 2015
    Nou Dannis het blijkt dat je voor het culinaire geluk geboren bent, de Chef heeft flink uitgepakt. Had Paul dus ook een mazzeltje op zijn verjaardag. Ook leuk om af en toe een reisverhaal van een van je medepelgrims te lezen. Voor verderop weer veel succes!
  8. Wilma:
    19 april 2015
    Je bent geweldig bezig jongen. Wat een super lieve mensen zijn er toch vooral voor pelgrims. Nou jouw thuisfront heeft de vloeaemtocht prima gelopen. Bernard heeft de taak van jou overgenomen door Trudy bij de finish een stevige knuffel te geven. Alleurs en deur.
  9. Marcel de Bruijn:
    19 april 2015
    Dat eten, lijkt me geweldig, zeker voor die prijs !! Dat snurken van jou kan ik me niks van herinneren, misschien omdat we toen in comateuze toestand waren, door buitensporig drankgebruik !! Hahaha. Succes maar weer Goede Vriend !! Groetjes Marion Marcel