Dag 33 Le Châtelet - La Châtre 31 kilometer

16 april 2015 - La Châtre, Frankrijk

Gisteravond met Paul een drie gangen diner gehad met 1 bier, water en een Cognac en gaan slapen. Was weer gezellig, eigenaar ging naar huis, hotel werd afgesloten en we konden achterom naar onze kamer. Erg heet gehad vannacht, of het nou door de zon kwam of de Cognac. Zal wel dat laatste zijn natuurlijk. Maar toch goed geslapen. Inclusief ontbijt, diner, drank en overnachting totaal 40,- p.p. euro afrekenen, dat is nog leuk. De eigenaar draagt de pelgrim een warm hart toe zoals je kunt zien aan de prijs maar we moesten ook nog een formulier invullen wie ik was, waar ik vandaan kom en waar ik naar toe ga. Daarna nog op de foto voor het hotel voor het plakboek.

La Châtre: Mooie plek in het centrum in een oude school, Presbytere van de kerk. Goed bed en douche en meer hebben we niet nodig. Ook het oudere echtpaar ontmoet van gisteren hier. Ze doen de reis in delen en slapen in een 2 persoonskamer met toestemming van de pastoor.

Morgen slecht weer, hoort er ook bij. Kijken of mijn grote rode tent nog past. Voel me goed, geen blaren en geen pijne benen alleen wat last van mijn rug na 20 kilometer. Morgen waarschijnlijk door de 1000 kilometer grens.

1. Timo:
    16 april 2015
    Fijn te lezen dat het allemaal nog steeds goed gaat. Voor je het weet, ben je al over de helft!
  2. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Blij dat er nog soepele pastoors zijn die de zon in het water kunnen zien schijnen. Leuk voor dat echtpaar toch ?
    Klopt het, van de zon word je warm en van cognac krijg je het heet.
    Heb ervaring, op naar de 1000 km.
  3. Joost:
    16 april 2015
    dat was weer een meevallertje bij die waard! Weer energie opgedaan om het minder goeie weer te trotseren! Succes voor verderop!
  4. Josephine, René en Lara:
    16 april 2015
    Goed werk Dannis! Al bijna 1000 kilometer.., op zich al een hele prestatie. We zijn trots op jou en op de thuisblijvers.
  5. Marcel de Bruijn:
    16 april 2015
    De eerste 1000 km. Knap hoor !! De rest gaat natuurlijk ook lukken!! hartelijke groeten Marion & Marcel
  6. Wilma:
    16 april 2015
    Heey superman inderdaad de 1000 km grens. Toppie. Wat een ervaring. Schitterende foto's. Succes verder
  7. Pa en ma:
    16 april 2015
    Gaat wel lekker zo met al 1000 km achter de rug, volhouden dus.
  8. Elise:
    17 april 2015
    Petje af hoor !!!!!!!!!!!!!!!!
  9. Antje en Arie:
    17 april 2015
    Voor de lezers wadelaars onder ons: lucht wordt niet veroorzaakt door de sokken, maar de schoenen. Hoe schoenenluchtjes te verwijderen?
    Vul een oude sok met soda of zuiveringszout (kan ook met kattenbakgrit) en stop die in je schoen, Het grit, soda of zout zullen alle geurtjes opnemen
    Dannis sterkte en een wasknijper oj je neus.
    Arie
  10. Marcel de Bruijn:
    17 april 2015
    Lijkt me wel rottig lopen, met kattengrit in je schoenen . In ieder geval weer succes !!! Groetjes Marion & Marcel