Dag 32 Saint-Amand-Montrond - Le Châtelet 28 kilometer

15 april 2015 - Le Châtelet, Frankrijk

Na enigszins een beroerde nacht om 6.15 uur opgestaan. In de gemeenschappelijke ruimte mijn tent droog gemaakt, je krijgt toch condens. (Dit even voor de niet kampeerders). Samen met Paul nog even ontbijten en alleen op pad gegaan in de zon.

Na 15 kilometer niets, een klein dorp met restaurant en open voor koffie en cola. Merk dat ik behoefte heb aan suiker. Wat stinkt het trouwens in het restaurant. Vreemd maar dan besef ik me dat ik mijn schoenen heb uitgedaan. Ik was toch praktisch elke dag mijn sokken onder de douche of wastafel. Maar wat kan mij die stank schelen, heb er niet echt last van. En die ander gaat dan maar ergens anders zitten.

Rond 12.00 uur werd het rond de 28 graden, kan mijn borst nat maken voor de rest van de trip (op dat moment is hij ook al nat). Onderweg nog een ouder echtpaar gesproken die de route in etappes doen. Leuk om meer pelgrims te ontmoeten.

Nu in hotel, Paul slaapt er ook, samen even biertje gedronken en straks diner in het hotel. Mag mezelf best af en toe wel in de watten leggen.

1. Ellen van Efferen:
    15 april 2015
    Hoi Dannis, Ik reageer niet veel maar volg je reis iedere dag met veel plezier. Wat een avontuur! Ben wel blij dat ik niet in de buurt was toen je schoenen uit waren hahaha. Succes met de volgende km.
  2. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Natuurlijk moet je jezelf af en toe verwennen daar zijn je prestaties naar. Niks mis mee man zelfs ruikende (om geen ander woord te gebruiken ) voeten mag dan de pret niet drukken.
    Mooie foto's trouwens.
  3. Bianca:
    15 april 2015
    Valt wel mee toch dat het nu pas begint te ruiken. Afgelopen weekend 2 tochtjes van zo'n 14 km gemaakt. Niets vergeleken bij jouw avontuur, maar beide dagen met schone sokken begonnen en hetzelfde effect.
    Op zich wel lekker de warmte, beter dan regen. Geeft wel weer een goed gevoel, maar is ook wel vermoeiend. Blijf er lekker van genieten en doe gewoon een stapje rustiger. Wij blijven genieten met het lezen van jouw verhalen. Succes!
  4. Jeanne Nijhuis:
    15 april 2015
    Zo maak je nog eens van alles mee! Hopelijk wordt het nog niet al te warm. Hier is het morgen koeler. En jezelf verwennen af en toe is heel belangrijk. Alle goeds voor de komende tijd. Groetjes,
    Henk en Jeanne.
  5. Pa en ma:
    15 april 2015
    Weer een mooi verhaal en mooie fotos , we genieten van jouw belevenissen en volgen je op de voet je bent al een eind op weg veel succes met devolgende km s en mooi weer om te lopen.Pa en Ma
  6. Martine:
    16 april 2015
    Hi dappere pelgrim!. Elke keer weer leuk om je verhaal te lezen! Fijn dat het goed weer is hopelijk wordt het niet té warm! Wij gaan de bloesemtocht zaterdag lopen....voor jou een makkie ,maar voor Trudy en mij een hele prestatie ( hè Trudy)! Hahaha.
    Geniet ervan!!
  7. Monique (Nuvema):
    Hey Dannis,
    Ik lees elke dag met plezier je verhalen! Je bent goed op weg, ga zo door en ook met je leuke verhalen!
    Groetjes Monique
  8. Trudy:
    16 april 2015
    Zo is het, 8 hele kilometers voor ons zaterdag!! Ben al moe als ik er aan denk...:-)
  9. Tjitte:
    16 april 2015
    Dannis, van ons mag je elke dag wel uitgebreid uit eten maar dat zal je budget wel niet toelaten (of gaan we sponseren?) je verdient het wel! Ik geniet altijd ook weer van de foto,s. Sterkte weer als de temp. oploopt misschien af en toe even rustig aan doen, de groeten weer uit Noordbergum.