Dag 30 Nevers - Augy-sur-Aubois 40 kilometer

13 april 2015 - Augy-sur-Aubois, Frankrijk

Heerlijk op een luchtbed in de keuken geslapen op mijn eigen verzoek. Slaapkamer was vol en ik moest er om 6.00 uur uit want de planning is 37 kilometer.

Na een keer fout lopen en even langs een supermarkt worden het er zo meer in de brandende zon. Ik zit nu in Nederlandse pelgrimsopvang Nos Repos gerund door vrijwilligers. Schoon, goede douche wat wil een pelgrim nog meer. Paul die een karretje achter zich aansleept en een mede loper moeten worden opgehaald omdat ze helemaal fout zitten. Die slapen er ook.

Pelgrims paspoort: Dit is een speciaal paspoort voor pelgrims zodat ze gratis of goedkoop kunnen overnachten en eten. In de pelgrims opvang van de kerk, gemeente of vrijwilligers mogen alleen maar pelgrims slapen. Dit zijn soms zeer sobere verblijven waarbij de hygiëne ver te zoeken is. Maar vaak ook erg schoon, handdoeken, dekbedden een mooie keuken met gevulde koelkast. Waar betrokken mensen mee bezig zijn. Stempels ontvang je over het algemeen op je slaapplaats of in een grote kerk. Heb je een keer een stempel gemist / vergeten, geen probleem: je hoeft er niet voor om te lopen. Met dit paspoort moet je kunnen aantonen dat je de laatste 100 kilometer hebt gelopen. Loop je alleen de laatste 100 kilometer dan moet je geloof ik meerdere stempels per dag halen. Als je aankomt in Santiago ontvang je in de Kathedraal een bewijs dat je de pelgrimage hebt volbracht.

Voor vanavond heb ik een tafel gereserveerd in het restaurant voor een pelgrims menu om 19.00 uur. De eigenaar spreekt geen woord Engels. Ik word er al wat handiger in met mijn steenkolen Frans.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcel de Bruijn:
    14 april 2015
    Geweldig dat je zoveel vrijwilligers en anderen tegenkomt, die je belangeloos helpen. Was het hele leven maar zo!! De temperaturen trekken wat aan, hier ( dinsdag) wordt het 21C , bij jou misschien nog warmer. Lekker genieten en lekker lopen!! . Succes en hartelijke groeten, Marion en Marcel
  2. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Het wordt steeds boeiender om je lotgevallen te lezen, wat overkomt jou allemaal in negatieve en positieve zin. En... Jouw optimisme werkt aanstekelijk. Lekker doorgaan maar....
  3. Leonie:
    14 april 2015
    Knap hoor Dannis hoever je al bent gekomen! Leuk om alle fotos zo te zien, het ziet er uit als een mooi avontuur! Ook leuk om te lezen hoe gastvrij alle mensen op de route zijn, dat blijft toch altijd maar afwachten!

Heel veel succes en mooie momenten gewenst voor de komende kilometers! Hoe meer en verder jij loopt hoe meer ik wel ga waggelen ;-)

Groetjes,

Leonie
  4. Joost:
    14 april 2015
    Weer leuk om te lezen Dannis, wat een afstanden loop je zeg! Bouw je natuurlijk flink wat Endorfine mee op, voel je je extra goed aan het eind! Veel succes weer voor verderop!
  5. Jeannette:
    14 april 2015
    Fijne plek, Nos Repos. Eindelijk aardappelen, kip en bloemkool. En een jurk aan. Leuke dag gehad?
  6. Mark:
    Hee Dannis,

Het lijkt wel of je haast hebt, wel lekker genieten van de omgeving en hou voldoende vocht binnen, wijn is daar volgens mij de levensader

Succes en geniet ervan