Dag 27 Vezelay - Anthien 23 kilometer

10 april 2015 - Guipy, Frankrijk

Zelf gisteravond gekookt. Magnetron macaroni en salade. Eenvoudig doch voedzaam. Heerlijke avond gehad, muziek luisteren en lezen. Vanmorgen vroeg uit de veren, want ik ga naar de basiliek voor de mis van 7.00 uur. Ik kan je zeggen dat een mis die bijna volledig gezongen werd door 20 zusters en broeders zeer indrukwekkend is. Bijna aan het einde van de mis moest ik en Jeannette (die hier ook heeft geslapen) naar voren komen voor de zegen voor pelgrims. Was hier toch wel erg van onder de indruk. Maar goed dat ik een zakdoek bij me had.

Prachtige route over veel oude Romeinse wegen wel bizar dat die er nog zijn en dat  ik er over mag lopen. Door diepe dalen gegaan en heb een aantal toppen bereikt. Zit nu in Le Chemin in de herberg l' Esprit-du-Chemin, Nederlandse eigenaar en wordt gerund door vrijwilligers.

Prachtig oude wijnboerderij die ze nog aan het verbouwen zijn. Er vliegen vleermuizen en zwaluwen door de kelder. Wat een gastvrijheid, het is net thuiskomen. Betaling donativo je mag zelf bepalen wat je betaald voor de overnachting, eten en drinken.

1. Marcel de Bruijn:
    10 april 2015
    Mooie foto's. !!! Nog steeds leuk om je reisverhalen te lezen !! Hartelijke groeten en succes morgen !! Marion & Marcel
  2. Wilma:
    10 april 2015
    Wat een belevenis op de vroege morgen Dannis. Geweldig. Super dat die Romeinse wegen nog bestaan. Kan Me indenken dat je je bevoorrecht voelt daar te lopen. Wist jij van te voren dat de eigenaar uit Nederland komt van de herberg. Heerlijk zo'n gastvrijheid. Bedankt voor je mooie verhaal en foto's.
  3. Trudy:
    10 april 2015
    Wat een indruk zal dat gemaakt hebben. Ik zat al te huilen toen ik het verhaal op Jeannette's blog las. Fijn dat we wat langer hebben kunnen bellen vanmiddag, heeft me echt goed gedaan. Hou van jou. xxx
  4. Wilma:
    Jullie zijn een super gezin Trudy, Dannis, Anna en Daan
  5. Marian:
    10 april 2015
    Wat een belevenissen maakt je mee .
    Fantastisch dat je de zegen mee gekregen heb .
    Moest ook even slikke .
    Wens je verder veel loop plezier en mooi weer.
    Liefs Marian
  6. Gonnie:
    10 april 2015
    Wat een eer en ervaring om zoiets mee te maken. Ik heb t gevoel dat je je door alles enorm rijk en bevoorrecht mens voelt. Wij genieten enorm van je verhalen. Zet m op. Liefs Gon
  7. Jeanne Nijhuis:
    10 april 2015
    Wat een indrukwekkend verhaal. Prachtig om zo de Zegen mee te krijgen. Henk en ik wensen je alle goeds voor de verdere reis. Kan me voorstellen dat Trudy moest huilen. Regelmatig branden we de Paaskaars voor jullie.
  8. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Het is haast teveel om op te noemen, alle indrukken die jij op doet maar ze geven wel een beeld dat bij je blijft . En dat is natuurlijk wel de bedoeling.
  9. Timo:
    10 april 2015
    Fijn te lezen dat het allemaal goed verloopt, al is het niet altijd makkelijk.
    Je begint wel een lekker kleurtje te krijgen!

Groeten,
    Timo
  10. Pa en ma:
    10 april 2015
    wat mooi dat je dit allemaal mag meemaken echt iets heel bijzonders bedankt voor je mooie verhaal wij zijn in gedachtensteeds bij je liefs pa en ma succes verder maar weer.
  11. Tjitte:
    10 april 2015
    Hoi Dannis, zon, cola en ook nog de zegen van de paters, man als dan niet goed komt? Ook morgen weer veel goede mensen en wandelplezier toegewenst, groeten van Tjitte & Klaske
  12. Hilde van Egdom:
    10 april 2015
    Wat een prachtig verhaal Dannis!! En wat leuk dat je nu Guipy bent. Ik ken het, want m'n zwager en schoonzus hebben daar een aantal jaar gewoond en het pelgrimspad liep langs hun huis! Het is een prachtige omgeving daar! En trouwens...die baard staat je goed hoor!
  13. Joost:
    11 april 2015
    Je maakt een hoop mooie dingen mee Dannis, enne succes weer voor verderop!
  14. Richard en Ingrid:
    11 april 2015
    Ben gisteren pas begonnen met jouw log te lezen. Ik ben vooral ontroerd door je foto's. Als je alleen loopt, zonder een ander, ben je een met je gedachten, een vorm van mediteren. Dat is ook het uitgangspunt van je pelgrimage, het bezinnen en dat doe je het best alleen. Ik ga je hier volgen, wel met een zakdoekje erbij, goede reis. Groet, Ingrid
  15. Saskia:
    11 april 2015
    Super Dannis. Mooie foto's en ervaringen deel je met ons. Dank je wel.
  16. Truitje62:
    He Dannis,
    Leuk om alle dagen je verslag te lezen en je mooie foto's te zien.
    Wat een belevingen en een ervaringen!
    Wat kun je trots zijn op je gezin en op jezelf!
    Geniet van alles wat nog komen gaat!