Dag 26 Bessy-sur-Cure - Vezelay 25,5 kilometer

9 april 2015 - Vézelay, Frankrijk

Na een karig ontbijt afscheid genomen van Jeannette, met een traantje van ieder. Je leert elkaar in zo'n korte tijd persoonlijk kennen. Maar voor iedereen goed om je eigen weg te gaan. Vezelay is al van ver te zien op een berg. Maar eerst ga ik zeer steil naar beneden op een pad met te grote stenen.

In het dal aangekomen in het dorp ga ik weer zeer fors stijgen, dus om de zoveel meter even stoppen en het zweet van mijn voorhoofd vegen. Ja wandelen blijkt toch topsport te zijn. Vezelay: Vertrekpunt van pelgrims en kruisvaarders. Die pelgrims liepen al vanaf het jaar 1000 over mijn route. Bizar dat ik daar nou mag lopen met alle moderne hulpmiddelen en materialen. Een fluitje van een cent.

Leuk stadje met TE dure winkeltjes, kleding, kunst. Effe een colaatje voor de dorst wegtanken voor 3.50 is niet leuk meer dit is niet voor mij weggelegd. Op een ander terras werd ik weggestuurd want ik wilde alleen drinken en daar hadden ze geen tijd voor.

Nu bij de nonnetjes Centre Sainte Madeleine, heerlijk mooie eigen kamer. Mijn vieze kleren gewassen en op de waslijn gedroogd. Dat is het geluk wat een pelgrim nodig heeft. Voel me goed en het weer is fantastisch.

1. Marcel de Bruijn:
    9 april 2015
    Goede Vriend, merk dat je verhalen en hoe je zaken beleeft, meer diepte beginnen te krijgen en dat al na ruim 700 km. !! Kun je nagaan als je daar bent . Goede reis morgen Dannis groetjes van Marion & Marcel
  2. Tjitte:
    9 april 2015
    Dannis, prachtige kerken wat hebben jou voorgangers daar vroeger krom voor moeten liggen, gelukkig kun jij ze rechtop bezichtigen. Moet wel indruk op een ieder maken zo iets! Topsport is het zeker.Ook voor morgen weer veel loopplezier!! groet Tjitte & Klaske
  3. Joost:
    9 april 2015
    Mooi Dannis, wie ver reist doet verhalen! Wisseling van contacten en gedachten , bijstellen van verwachtingen, beetje afzien en geluk vinden in de kleine dingen. (Ik lijk wel een dominee) Voor ons leuk om te lezen! Succes weer voor verderop!
  4. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Weer een heel ander verhaal dan gisteren maar bijzonder prettig om te lezen welke wegen jij als pelgrim bewandeld. Ook je foto's zijn zeer de moeite waard.
  5. Carla van Dijk:
    9 april 2015
    ha Dannis. Kun je merken dat je bij het beginpunt bent gekomen? Het punt waar ieder van overal bijeen komt om verder te gaan? Druk? Ik zie blauwe lucht. Heerlijk. Wie weet wat de reis je verder brengt. Ondertussen heb je al veel gezien en meegemaakt. Dat neemt niemand je af. Slaap lekker bij de nonnekes. Succes verder. Liefs
  6. Pa en ma:
    9 april 2015
    Het gaat lekker zo en je bent al een eind op weg. Jammer van het afscheid van Jeannette , maar misschien kom je ze nog wel tegen.
    Nog twee keer de helft.