Dag 25 Chablis - Bessy-sur-Cure 34 kilometer

8 april 2015 - Bessy-sur-Cure, Frankrijk

Na een goede nacht eerst naar bakker voor ontbijt en lunch. Croissants en (donker) stokbrood smaken nog steeds goed. We mochten de jam e.d. gebruiken in onze gite. Maar ik at liever droge croissants, het was een beetje ranzig.

Wederom een prachtige dag, na frisse start met nog vorst kon snel jas en daarna trui uit. Merk zeker dat ik veel meer ga drinken, dus voorraad water in de gaten houden. Even in een school naar het postkantoor want je bent tenslotte op vakantie dus een kaartje naar huis is ook wel eens leuk. Truc werkte niet om in een plaats waar niets is, te vragen  of we ergens koffie konden drinken. Uren door bossen om niemand tegen komen en aangekomen in Cravant voor koffie (Jeanette) en cola voor mij.

Deze plaats is de laatste plaats met winkels, dus we moeten inslaan. Op de plaats van bestemming hebben we een keuken maar er is niets te krijgen in het dorp. Winkels in Frankrijk zijn vaak dicht van 13.00 uur tot 16.00 uur. VVV opgezocht, enige plek met Wifi, rondwandeling door stad zagen we niet zitten. 2 uur wachten want de slager en bakker gingen pas om 16.00 uur open. De supermarkt bleef dicht want de eigenaar is vorige maand overleden. Stonden nog bloemen en kaarsjes. Wat bleek op woensdagmiddag gingen de winkels ook niet meer open. Ja en wat dan? Jeanette maakt het allemaal niets uit. Wat oude mannetjes in een zijstraat en vraagt stokbrood. Krijgt 3 blikjes tonijn, Camembert, 4 chocotoetjes en stokbrood uit de diepvries. Het avond diner kom wel goed.

Laatste 12 kilometer nog erg stijgen en dalen. Even kijken op de kaart, het was wat onduidelijk. Stopt er een mevrouw om te helpen. Wilde ons ergens anders naar toe brengen met de auto. Maar dat is niet de bedoeling, kom niet voor niets uit Tiel gelopen, ben gekke G.. niet. Mevrouw begreep er niets van dat ik lopend was maar bood wel een maaltijd aan. Was al 18.00 uur dit maar afgeslagen want we moesten nog een uurtje.

Op de plek van bestemming een prachtig schone herberg met gestreken lakens en dekens. Met een gezellig gratis diner die we in de tas hadden zitten. Morgen naar Vézelay en dan gaan we ieder weer onze eigen weg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Patricia Lettinck:
    9 april 2015
    Hey Dannis! Het gaat goed he?! :-)
    Elke ochtend start ik de computer op en dan lees ik eerst jouw avonturen! Super leuk om te volgen wat je allemaal meemaakt!
    En wat zijn de mensen daar gastvrij zeg! Lijkt me nu al een super ervaring! Veel plezier nog en blijf deze leuke verhalen schrijven hoor! Groetjes, Patsy!
  2. 9 april 2015
    Bert wil graag een foto van Jeanette voor zijn Camino Smoelenboek. Is dat mogelijk?
  3. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    9 april 2015
    Hoi Jeroeno dat gaan we niet doen. Laat Bert (jullie) maar een beetje doorlopen zodat hij zelf een foto kan maken
  4. Jeannette:
    9 april 2015
    Leuke verhalen. En er komt pas een foto als ik eindelijk eens een leuke selfie heb....
  5. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Wat een verhaal vandaag en wat een gedoe met winkels die open of dicht blijken te zijn .en supermarkt eigenaren die zijn gaan hemelen.
    Je maakt het allemaal mee en het is hartstikke leuk om te lezen. Leuke mevrouw met die auto, ze bedoelde het immers goed