Dag 23 Foret Chenu - Flogny- La-Chapelle 30 kilometer

6 april 2015 - Flogny-la-Chapelle, Frankrijk

Na een goed diner in het huisje met Jeannette zijn we allebei vroeg gaan slapen. Nog even wakker geweest omdat de petroleumkachel uit ging. Prachtige route door bossen en uitgestrekte landschappen. In een postkantoor, winkel en gelijk restaurant koffie gedronken. Was gewoon open in een gehucht van niks op 2e Paasdag om 9.00 uur 's ochtend. Verteld dat we naar Santiago gingen en kregen we ook nog een appel mee voor onderweg.

Wat zijn de mensen toch aardig voor pelgrims Route goed aangegeven. Prachtige stille bossen. Diverse herten gezien, één zelfs op een paar meter afstand die over het pad voor je langs schiet. Ongelooflijk dat ik dit allemaal mag meemaken. Onderweg op een hele lange bosweg stopte er nog een auto met jager. We mochten even verder wel gebruik maken en slapen in de jagershut. Dus even stoelen uit de hut en even midden op de weg in de zon gezeten.

Op de plaats van eindbestemming was er de hoop dat het winkelcentrum open was maar het bleef bij hopen. Na zo'n wandeling alleen nog wat resten eten in je tas. De man van de voetbalclub gebeld dat we er waren. Opgehaald met de auto om naar de kleedkamers van de club gebracht te worden ver buiten het dorp waar niets was. Ik toch maar even gevraagd of een petit diner ergens mogelijk was? Nee heb je en j..... Hij ging wel wat regelen. Ondertussen verwarming aan in de kleedkamer en een grote ruimte met open douches.

Gelukkig heb ik mijn thermo matras bij me die ik voor de eerste keer gebruik. Even later komt de man terug met de tas met een half brood, heerlijke worst, kaasjes, yoghurt en fruit. Aangevuld met onze eigen resten een goede maaltijd gehad. Er is trouwens ook nog een gevulde koelkast met Heineken en limonade. Dus dat diner kwam wel goed.

1. Jaap/Willy:
    7 april 2015
    Hoi Dannis,
    Wat maak jij veel mee zeg, maar wel leuk om te volgen. Je leert wel alles en vooral veel incasseren en improviseren. Boeiend om te lezen.