Dag 20 Sezanne - Mery-sur-Seine 34 kilometer

3 april 2015 - Méry-sur-Seine, Frankrijk

Gisteravond heerlijk diner gehad tussen de bejaarden, ongeveer 30 dames en 3 heren. Na het eten naar mijn kamer om voor te bereiden voor morgen. Fris gewassen, schoon achter de oren en baardje bijgepunt. Rond 21.00 uur kwamen de nonnetjes en zusters alle kamers langs om de mensen naar bed te brengen. Ook ik had verzorging en persoonlijke aandacht nodig maar mijn deur gingen ze voorbij, helaas.

Mooie route en 3 drupjes regen, dank je Apostel Jacobus. Bij de Broeders Marianisten gemeld, orde van 3 mannen gewijd aan Maria, leven zeer eenvoudig. Meteen ontvangst met koffie en koek. De broeder ging gelijk voor morgen het slaapadres bellen in Troyes. Weer top geregeld.

Jullie denken misschien doet hij ook nog wat anders dan lopen? Jazeker een druk programma.

-Eerst een schoon bed regelen. Kost soms wat moeite.

-Meestal socializen met gastheer / vrouw.

-Rugzak uitpakken.

-Heerlijk douchen als dat mogelijk is.

-De was doen. Meestal onder de douche of in wastafel. Het drogen is nu nog een probleem, af en toe is er een radiator in de buurt. Je moet er tenslotte toch schoon en fris bijlopen.

-Voorraad aanvullen voor de volgende dag en mijn vocht tekort en zoutgehalte op peil brengen. Bier en chips of i.d.

-Soms wandeling door stadje.

-Planning maken voor de volgende dag. Laten bellen voor slaapadres indien mogelijk.

-Eten bij je slaapadres of in de stad.

-Tas start klaarmaken voor de volgende dag.

Slapen tussen 21.00 en 22.00 uur.

Morgen naar Troyes.

1. Wilma:
    3 april 2015
    Wat jammer dat je geen nachtknuffel kreeg van een nonnetje super dat ze voor morgen voor je bellen. Je kan maar beter een bedje hebben. Man, man je hebt het echt druk. Je koppie moet steeds goed nadenken of je alles in de juiste volgorde doet. Alleur en deur kanjer
  2. Paul:
    Hoi Dannis,
    Goed te lezen dat je het ook goed had bij de zustertjes en nu onder de pannen bent bij de Marianisten. Die laatste zijn wel een komisch gezelschap, maar daar kom je straks zelf wel achter.
    Ben benieuwd of we elkaar straks ontmoeten!
    Vanavond lig ik in de jeugdherberg een stuk buiten Troyes. Je zult mijn sporen hier naar toe denk niet kunnen volgen, eindeloos stuk asfalt naast een kanaal. Wel een lekkere etappe voor mijn karretje was dat!
    Buen Camino!
    Paul
    flip96.reislogger.nl
  3. Jan vlek:
    3 april 2015
    Ben je 's nacht niet even opgestaan om een nonnetje op te zoeken, ze hebben misschien wel op een pelgrim liggen wachten, hahahahaha
  4. Annie:
    3 april 2015
    HALLO dannis JAJA deugniet de nonnnetjes vinden pelgrims gans boeiend ze zullen onder elkander over jou gesproken hebben groetjes annie
  5. Martine:
    Hoi Dannis,
    wat is het toch elke keer weer leuk om je verhalen te lezen! Wat een ervaring zeg! En wat goed van je om beslissingen te maken die niet altijd makkelijk zijn ,maar wel belangrijk zijn om alles uit je reis te halen! Wat een doorzetter en lef heb jij toch he! Ben ik stiekem wel wat jaloers op hoor...! Fijn dat de mensen je zo gastvrij ontvangen en dat ze je meehelpen met het regelen van een volgende slaapplaats! De taal is het probleem gelukkig niet! Geniet maar weer lekker verder van je tocht! Succes!
  6. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Helaas geen nonnetjes om je onder te stoppen, moet verschrikkelijk zijn als ze zomaar je deur voorbijgaan. Ze weten niet wat ze missen en jij waarschijnlijk ook niet.
    Je hebt inderdaad best een druk programma, een assistent zou niet misstaan misschien.
    Tot morgen maar weer.
  7. Wijnie Puijk:
    Ha Dannis,
    Wat mooi allemaal en wat wordt je op de meeste plaatsen
    liefdevol ontvangen..heel bijzonder..
    Groetjes Wijnie
  8. Trudy:
    4 april 2015
    Ja, wel allemaal dingen die moeten gebeuren. Gelukkig heb je vooral tijdens het lopen genoeg tijd om te genieten van alles om je heen. Nu nog hopen op wat beter weer.