Dag 19 Montmort-Lucy - Sézanne 28 kilometer

2 april 2015 - Sézanne, Frankrijk

Lekker geslapen in het hotel. Maar geen ontbijt genomen. Kost veel en stelt niet zoveel voor. Heerlijke Boulanger om de hoek. Mevrouw van het hotel het volgende slaapadres laten bellen bij de nonnetjes. Er was geen plek, mooi vooruitzicht de komende 28 kilometer zonder voorzieningen.

Prachtige tocht door de bossen, je komt uren niemand tegen. Langs oude vervallen stationnetjes, je loopt over oude spoorlijnen en langs watervalletjes. De laatste 3 uur motregen en zware regenval, tot en met de sokken klets nat. Maar de omgeving is prachtig ik geniet ervan.

In Sézanne aan gekomen en toch maar even bij de nonnetjes ( bejaardencentrum) naar binnen. Fantastisch die erg oude nonnetjes met kappen op, heel vriendelijk, maar wel modern met Wifi. Moest even wachten op moeder overste. Rondleiding door eetkamer en t.v. kamer. Wel 3 keer werd er gevraagd of ik al gegeten had. Jazeker gezellig in koud bushokje nat mijn stokbroodje belegd met Camembert en water, we zitten tenslotte in Frankrijk. Krijg een eenpersoons kamer met een elektrisch verstelbaar bed. Heerlijk de beentjes omhoog. Elektrisch verstelbare luxe stoel, wat wil je nog meer? O ja en niet te vergeten van moeder overste een "tampon" ontvangen.

Moet me om 19.00 uur melden voor het avondeten. Een contrast met gisteren, maar wel echt veel leuker. Morgen als het goed is naar de Broeders Marianisten.

1. Christiënne:
    2 april 2015
    ha Dennis, we genieten hier van je verhalen en foto's. Jammer van de regen vandaag. Maar mooi dat je toch geniet. Vanavond even lekker bijkomen bij de nonnetjes. Ik duim voor beter weer morgen voor je.
  2. Gonnie:
    he buurman,
    Lekker bezig daar,mooie foto's en verhalen.
    Geniet ervan maar dat komt wel goed zo te zien.
    Bob&gonnie
  3. Annalies:
    2 april 2015
    hoi Dannis , ik zou bijna jaloers worden op je natte stokbrood...!!!
    Geweldig dat je zo geniet, wat een bijzondere reis.
    Veel succes voor verderop. In NL mis je niets wat betreft het weer:))
  4. Rob en Ilonka:
    Hoi Dannis,
    wat fijn dat we mogen meegenieten van jouw bijzondere tocht.
    De mooie verhalen en foto's geven een goed beeld
    om met je mee te leven. Veel succes verder.
    Groetjes Rob en Ilonka
  5. Marcel de Bruijn:
    2 april 2015
    Je hebt de nonnen toch wel met rust gelaten, neem ik aan ? Jammer van de regen, hier is het niet veel beter !! Alvast welterusten . Groeten Marion & Marcel
  6. Joost:
    2 april 2015
    Wat goed om toch nog even langs de nonnetjes te gaan. Onverwacht was er dus toch een plaatsje vrij? Willen ze misschien ook nog bidden voor een goed verloop van je tocht? Succes weer voor verderop!
  7. Sien en Jeroen:
    Hoi Dannis
    Ben jij toevallig
    niet tegen gekomen onderweg

Jij kan bij Paul kijken waar zijn laatste overnachting zal zijn
    Misschien iets om in de gaten te houden..zomaar een tip :-)

Grz Sien ( thuisfront van JeroenO
  8. Cissy:
    2 april 2015
    Prachtige verhalen Dannis, heel leuk om iedere avond even je belevenissen van die dag te lezen. En respect voor je beslissing om alleen door te gaan! Trudy doet het ook fantastisch en blaast nog steeds de sterren vande hemel. Veel succes op je reis!
  9. Mientje en jose:
    3 april 2015
    Hoi Dannis,
    Wat leuk om bij de nonnetjes te slapen. En alles elektrisch, da's verwennerij!! Ze zijn dus wel bij de tijd. Jammer dat je net zo'n slecht weer hebt als wij hier...hard doorlopen dus, het wordt steeds warmer hoe verder je naar het zuiden loopt! Knappe jongen hoor!
  10. Jaap/Willy:
    3 april 2015
    Hoi Dannis,
    Je maakt wel van alles mee op je tocht, het hoort er allemaal bij ups en downs. Het mooie van dit alles vind ik dat je niets verbloemd van de soms wat minder leuke ervaringen in weer en wind. Dat maakt het alleen maar boeiend om te blijven volgen.