Dag 18 Mardeuil - Montmort-Lucy 26 kilometer

1 april 2015 - Montmort-Lucy, Frankrijk

Gisteravond na het eten van linzen met worst en macaroni salade dit weggespoeld met Champagne een lastige beslissing genomen. Al meer dan een week loop ik met Bert. Een erg aardige toffe lieve kerel. We hebben het erg leuk en gezellig onder elkaar. Ik heb afgesproken dat ik vanaf morgen alleen verder wil. Deze reis wil ik alleen ontdekken en ervaren, zodat ik alleen maar aan mezelf hoef te denken en te zorgen voor mezelf. Dit is mijn reis die ik zelf wil ervaren en ik zal zeker de komende tijd met anderen meelopen en ik hoop Bert onderweg tegen te komen om samen (te dure) biertjes te drinken.

De route van vandaag ging nog door de wijngaarden, afslag gemist, maar lange leve de GPS toch weer op de route gekomen. Prachtige kerkjes gezien, door uitgestrekte bossen gelopen en wederom lang leve de GPS er ook weer uit gekomen.

Heerlijk dit zelf allemaal te mogen ervaren. Vanavond slaap ik in het hotel het witte paard. (Le Cheval Blanc) met diner, paardenbiefstuk heb ik niet gezien op de kaart trouwens. Mag vandaag weer een hoop uitgeven gezien de niet zo dure dag van gisteren.

Erg leuk om al jullie lieve reacties te lezen. Geniet er echt van. Enkel: Het is nu wat meer getrokken naar mijn onderbeen. Nog wel gevoelig maar gaat stuk beter, rustig lopen want ik heb de tijd. Maar de 500 kilometer grens over.

1. Wilma:
    1 april 2015
    Schitterende foto's Dannis. Wat een ervaring en super dat je voor jezelf heb gekozen. Zo kom je echt tot jezelf kanjer. Knuffel uit Flipjestad
  2. Wilma:
    1 april 2015
    Trouwens....... je hebt een toppie secretaresse
  3. Hilde van Egdom:
    1 april 2015
    Ben zeer onder de indruk van je prestaties Dannis!! Goed dat je je eigen weg- en gevoel volgt!! Kijk weer uit naar je verhaal van morgen!!
  4. Joost:
    1 april 2015
    Nou, belangrijke beslissing genomen,dan ook alleen aan tafel vanavond? Hotel/restaurant ziet er niet verkeerd uit! Geniet ervan! Voor verderop weer veel succes!
  5. Maarten:
    1 april 2015
    Hoi Dannis, ik volg je reisverhalen elke dag, je hebt waarschijnlijk gelijk dat je nu alleen verder wilt, het is toch ook een ïnnerlijke "reis
    en als je met een ander loopt kom je toch minder tot je zelf.
    Hartelijke groet en sterkte!
    Maarten
  6. Patricia:
    1 april 2015
    Mooie foto's! Volg je gevoel. En wij volgen jouw mooie verhalen en foto's.
  7. Jaap/Willy:
    Hoy Dannis,
    Knap van je om toch te beslissen alleen verder te lopen, dat moet met wederzijds begrip geen probleem zijn. Ik las dat je overnacht in Hotel het Witte Paard, dat is genoemd naar de wereldberoemde operette
    Im Weissen Rössl van Ralph Benatsky. Maar dat weet je waarschijnlijk wel, ik weet niet of de componist daar gehuisd heeft.
    Tot de volgende keer maar weer.
  8. Truus en Ger:
    1 april 2015
    Lopen met anderen is prettig. Maar delen alleen gaan kan ook weer rust geven. Geeft minder afhankelijkheid. Maar doet ook weer uitzien naar. Des te prettiger kan weer de volgende ontmoeting.
    zijn. Samen en soms alleen heeft dan ook 2 positieve kanten. suucces

Ome Ger
  9. Bert en Mies:
    2 april 2015
    Fijn om te lezen dat jij het ook als prettig hebt ervaren maar dat is zeker wederzijds. En het is goed zo. Je moet stoppen als het nog leuk is dan blijven het ook mooie herinneringen. Nog veel succes en ik blijf je volgen.
  10. Mientje en jose:
    Hoi Dannis,
    fijn dat jouw voet het houdt, gezien het aantal km's dat je toch aflegt...Knap dat je de beslissing neemt om alleen verder te gaan. Dit is jouw zoektocht, en gezelschap is leuk, maar leidt af van hetgeen jij wilt! Elk dorp, elke dag geeft andere mensen...groetjes, Mientje en Jose
  11. Jw:
    2 april 2015
    Bonjour Dannis, wat maak jij 'n hoop mee zeg. En wat maak je er elke dag leuke en interessante verslagen van. Boeiend! Wij vinden je 'n bikkel...Fijne dag weer, groet Jw
  12. Lysandra Wiersma:
    2 april 2015
    Wat ben je al ver, Dannis! Ik geniet van je verhalen en mooie foto's, waarvan ik veel herken van mijn eigen pelgrimstocht tot nu toe.
    Ik begin over een paar weken weer bij Sermizelles (vlakbij Vezelay).
  13. Gerty:
    Hoi Dannis,
    Zo te lezen gaat het best goed komen.
    Maar wat nou Hotel??
    Je hebt die tent toch niet voor niets bij je?
  14. 2 april 2015
    Was je ook verdwaald in dat bos richting het kasteel van Charmoye?
    Ik zag daar maar één teken en dat was op een kei midden in een plas water. Ik zat gelukkig goed maar dat was meer geluk dan wijsheid. Enfin ik zit nu ook in het witte paard. Heerlijk weertje weer vandaag...
  15. Dannis:
    Hoi Jeroeno,
    Had gelukkig mijn GPS bij me. Ging ook fout in het bos. Zit een goede bakker bij het witte paard.
  16. Marike:
    3 april 2015
    Ik zat al te wachten op dit moment, Dannis. Je maakt deze keuze nu jij daar aan toe bent. Jullie komen elkaar wel weer tegen als dat nodig is. Loop je eigen pad...