Dag 17 Reims - Mardeuil 36 kilometer

31 maart 2015 - Rilly-la-Montagne, Frankrijk

Vanmorgen om 6.00 uur de wekker, 6.30 eten en op tijd vertrekken. 31 kilometer voor de boeg met niet zulk best weer voorspeld. In Reims moeilijk kunnen oriënteren dus een half uur de verkeerde kant op, wat resulteerde na een uur weer bij het punt waar we gestart zijn. Positief blijven want anders hadden we dit niet gezien met de poncho aan.

Dwars door de champagne druiven velden, prachtig gebied. Door bossen waar ze bomen aan het zagen waren. Letterlijk tot de knieën in de blubber. Broek was toch niet meer zo fris.

Vanavond maar lekker mijn wasje doen. Aangekomen in Mardeuil naar de Marie. Stempel gehaald en met 2 dames van de gemeente naar een grote school. Burgemeester even de hand gegeven, gaat allemaal officieel. Rondleiding door de school, keurige douche met shampoo. Dwars door de klas met naschoolse opvang ( zijn pelgrims gewend) we slapen in de gymzaal op matten.

Grote professionele keuken, ruim gevulde koelkast en een heerlijke fles gekoelde champagne gekregen. Pak maar wat je wilt gebruiken, en dat alles is gratis. Dus dat tref ik. De gastvrijheid en vriendelijkheid is om stil van te worden.

1. Jos.Muitjens:
    31 maart 2015
    Mooi goed bezig en have fun p.s. Hoe is het met je enkel gaat dat beter.?
  2. Bert en Mies:
    1 april 2015
    De uitspraak ,, anders hadden we dit niet gezien,, komt mij bekend voor. De lange tocht wordt weer eens rijkelijk beloond. Geniet ervan
    Succes verder.
  3. Annie:
    1 april 2015
    Prachtig Dannis zo één onthaal de koelkast tot je beschikking en dan een glaasje Champagne er bij gans gezond is dit , wat één warm gevoel , na één moeilijke tocht
    groetjes annie
  4. Marten:
    1 april 2015
    Succes Dannis! Ik geniet van je verslagen elke dag!
  5. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Alweer een leuk verslag gelezen , het gaat maar door bij jou.
    En ik moet je gelijk geven, wat een vriendelijkheid en gastvrijheid daar kun je inderdaad best even bij stil staan
    Tot de volgende keer
  6. Marcel de Bruijn:
    1 april 2015
    Ziet er geweldig uit Vriend, jammer dat je even de verkeerde kant opging, maar de (gratis) champagne deed je dit natuurlijk snel vergeten !! Het weer is inderdaad niet al te best, regen en wind ( althans hier in Nederland) . Marion en ik wensen je weer veel wandelplezier vandaag !!
  7. Joost:
    1 april 2015
    Kijk, dat is weer eens lekker binnenkomen! Gaat het nog goed met de enkel? Hopelijk voor verderop wat beter weer! Succes!
  8. Tjitte:
    1 april 2015
    Hoi Dannis, fijn dat het zo afwisselend blijft dat houd de spanning er ook een beetje in al blijft dat lopen elke dag van zo, n 30 km. een top prestatie, 10 km. vinden wij al een heel eind! "Ga zo door vriend" groeten ook van Klaske
  9. Pa en ma:
    1 april 2015
    lieve schat zo te zien aan je schoenen is het weer en het pad erg modderig hoop voor jou dat het wat droger wordt en minder wind dat zul je best wel voelen met die grote rugzak fijn dat je kunt wassen zo te zien wel nodig maar ondanks je enkel toch weer een hele afstand gelopen houd de moed er in en geniet van alle mooie momenten dan genieten wij ook we zijn steeds bij je in gedachten succes maar weer voor de volgende dag liefs van pa en ma.