Dag 16 rustdag Reims 30 maart

30 maart 2015 - Reims, Frankrijk

Beetje uitgeslapen en rondje door de stad gelopen. Erg druk en groot, veel mensen op straat. Dit is een groot contrast met de afgelopen 2 weken.

De kathedraal van Reims: Dateert uit de 14e eeuw, heeft 2303 beelden. In de eerste wereldoorlog werd de kathedraal getroffen door een granaat en werd een houten steiger in brand gezet. De val van een balk zorgde ervoor dat er een engel werd onthoofd. De foto van de verminkte engel ging de hele wereld over als symbool van de vernietiging van de kathedraal.

Reims is ook de hoofdstad van de champagnestreek dus ook wat dure flesjes gezien. Bijzondere stad waar we toch nog 8 kilometer hebben gelopen en lekker uitgerust.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wilma:
    30 maart 2015
    Schittrende foto's en verhaal Dannis. Ook wij worden alleen maar wijzer door jouw schitterende verhalen. Je ons wel lekker met de eclairs. Mmmmm smul er maar lekker van en succes morgen. Hopenlijk is je enkel wat minder gevoelig.
  2. Jeanne Nijhuis:
    30 maart 2015
    Goed om wat rust te nemen. En prachtige dingen gezien. Hopelijk gaat het beter met je enkel! Goede reis verder, we blijven je volgen! Gr. Henk en Jeanne.
  3. Marcel de Bruijn:
    30 maart 2015
    Lekker een rustdag, lijkt me een impossante stad, vooral de champagne klinkt goed. Succes morgen !! Groetjes Marion & Marcel
  4. Pa en ma:
    30 maart 2015
    goed gedaan een rustdag in te lassen hopen dat het weer wat beter gaat maar belast hem niet gelijk vol,veel succes en prachtige fotos van Reims. groeten van pa en ma.
  5. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Beetje cultuur opsnuiven hoort er zeker bij en dan zit je in Reims natuurlijk gebakken. En ook nog goed voor je enkel dus...
  6. Tom van sambeek:
    30 maart 2015
    Als ik je verhalen lees Dannis dan krijg ik opnieuw dat heerlijke pelgrimsgevoel. Het ontmoeten van allerlei mensen die zo ontzettend gastvrij zijn. Heerlijk genieten in de natuur bij de simpele bezigheid: wandelen.

Ik ben zelf na nog 2 wandeldagen weer teruggekomen in dinant en ben van daaruit teruggegaan naar bladel. Vandaag ben ik weer gestart met werken. ' t is niet anders.

Wil jij berts blog_adres naar me mailen. Ik krijg namelijk geen toegang.
    Groeten aan bert en weer een fijne wandel-ontmoetingsdag toegewenst morgen.

Groet,

Tom.
  7. 30 maart 2015
    Hoi Dannis,
    Hebben de vrijwilligers ook geholpen bij het zoeken van adressen na Reims want dat ziet er waarlijk zeer karig uit...
  8. Wijnie Puijk:
    31 maart 2015
    Ha Dannis,
    Prachtige foto's , ben erg onder de indruk..
    Groetjes Wijnie
  9. Pa en ma:
    1 april 2015
    fijn dat je weer op weg bent maar hoe gaat het met je enkel?

we hopen dat je weer aardig fit bent, maar te zien aan het aantal km die je al weer hebt gehad lijkt het weer goed te gaan we wensen je weer sterkte de komende dagen en dat het weer een beetje beter gaat worden veel succes en vele mooie dingen om te zien. liefs van pa en ma en tot morgen we kijken al weer uit naar je bericht.