Dag 15 Saint-Masmed - Reims 22 kilometer

29 maart 2015 - Reims, Frankrijk

Gisteravond een fantastisch diner gehad met de familie. Zoon was ook thuis, studeert in Leipzig Duits en Engels. Uiensoep (heb ik geholpen om te maken), stamppot aardappel, spek en jonge blaadjes paardenbloem met bloedworst.

Daarna gigantisch wiel Brie met stokbrood en wijn (man heeft wijnkelder, hik). Daarna zelfgemaakte taart met kersen. Alles uit eigen tuin. Was erg gezellig. Brigitte had de route aangegeven vanaf de Boerderij, bijna rechte weg naar Reims. Meteen de poncho aan, want het waaide hard en regen.

10 kilometer blubberweg door de velden met tegenwind. Ik wilde dit zelf denk ik dan maar. Koffie onderweg (café blubberig gemaakt) en op weg naar Reims. Prachtige Kathedraal, werd ik even stil van en een traantje gelaten.

Hartelijk ontvangen door 2 vrijwilligers van een pelgrims vereniging. We waren de eerste die dag en ze gingen bellen voor een slaapplaats voor 2 nachten. Mijn enkel moet even wat rust hebben. Het is een soort hotel / jeugdherberg, kleine kamer maar netjes en de juiste voorzieningen. Even een biertje pakken in een gok café. Als ik met Trudy, Anna en Daan was geweest hadden we een omweg genomen langs dit café.

1. Trudy:
    29 maart 2015
    Ja, je weet hoe ik denk over vage Franse café's Geniet er maar van.
  2. Mientje en jose:
    29 maart 2015
    Hallo Dannis,
    Mooie foto's...wat maak jij wat mee, zeg! Leuk om te lezen, maar pas op met jouw enkel, want die moet het wel houden tot het eind!
    Bezoek gerust nog zo'n vaag cafe! Dat geeft rust en ruimte in jouw ziel!!
    Groetjes, Mientje en Jose
  3. Jaap/Willy:
    30 maart 2015
    Hoi Dannis,
    Het wordt steeds gezelliger bij jou daar met al die spijzen en dranken, maar op een enkele enkel na loopt alles best wel op rolletjes .En... Je humeur is goed en dan kom je een heel end . Wel heel verstandig om af en toe even passen op de plaats te maken want het is nog heeeeel ver. Gied verhaal weer.
    Doei
  4. Jaap/Willy:
    30 maart 2015
    Hoi Dannis,
    Heb nog even, nou ja even, 262 foto's bekeken, zeer de moeite waard en al een aardige verzameling.
    Doei