Dag 14 Signy- L'Abbaye - Bazancourt 24 kilometer

28 maart 2015 - Saint-Masmes, Frankrijk

Na goede nacht begonnen, last van mijn enkel is nog steeds niet beter geworden. Langs Carrefour voor ontbijt, lunch en op pad. Onderweg in klein dorp (volgens boekje geen café) Toevallig stopt er een tractor, dus ik vraag naar café of restaurant? Was er niet maar we konden meekomen naar de boerderij. Wij mochten de schoenen niet uitdoen. Die zaten onder de blubber. Koffie werd er gezet en in korte tijd kregen we 3 koppen koffie.

We wilden weer op pad de regen in maar dat mocht eigenlijk niet. Maar toch gegaan want we moesten nog 12 kilometer. Na 100 meter in het dorp ging er een deur open en een vrouw komt naar buiten lopen of we koffie willen. Dit maar afgeslagen want we zijn net op pad.

Mooie route door grote velden naar Bazancourt. Gemeentehuis, hotel dicht. Bij het cultureel centrum staat een mevrouw te roken.

Even vragen. We mochten naar binnen en ze ging bellen. Na 3e telefoontje was er een slaapplaats. We mochten wachten in de koffie ruimte en kregen onbeperkt koffie. Birgit kwam ons met dr auto ophalen, ze woont ongeveer 7 kilometer van deze plaats. Ze heeft samen met haar man een boerderij en spreekt goed Engels. Meteen in de keuken aan de thee. Wat een gast vrijheid.

We slapen op zolder waar 8 bedden staan, fantastisch huis met een hoop antiek en een bad. Ja, daar ben ik in geweest. We eten vanavond mee en morgen ontbijt. Ze gaat ons ook de we wijzen naar Reims. Kijk maar wat je wilt betalen. Enkel: Gaat nog niet echt geweldig, spierzalf en pijnstiller en beentjes omhoog. Morgen naar Reims, misschien een dag rust.

1. Wilma:
    28 maart 2015
    Wat zijn er toch goede mensen op deze wereld Dannis. Hou inderdaad je enkel in de gaten, voordat je een andere houding aan gaat nemen. Wat zal jij je lekker gevoeld hebben in bad. Rust lekker en uit en ik kijk met belangstelling uit naar je volgende verhaal.
  2. Trudy:
    28 maart 2015
    Het is geen schande om een dagje gewoon lekker niks te doen. Je hebt in twee weken tijd meer dan 400 km gelopen. Ga Reims maar eens even op je gemakje bekijken, dat lijkt me wel verstandig! Dan maar een dagje later thuis. Xxx
  3. Marian:
    28 maart 2015
    Doe maar even rustig aan .hou een dagje rust.
    Je beleeft wel heel veel ,wat een geweldige mensen komen jullie tegen
    Liefs
  4. Christiënne:
    28 maart 2015
    je gaat als een speer Dannis, maar denk om je enkel inderdaad. Een dagje rust kan geen kwaad.
    Geweldig om je zo te volgen.
    Groetjes van ons.
  5. Pa en ma:
    28 maart 2015
    Doe maar kalm aan met die enkel en neem maar een lekker wijntje ,dan kun je goed slapen en heeft de enkel wat rust.
    Zeer gastvrije mensen zijn daar.
    Hou je goed en de groeten.
  6. Joost:
    29 maart 2015
    Je hebt het weer getroffen met zo'n ontvangst, maar wat rustiger aandoen met die enkel, elke dag een vierdaagsemars lopen is ook wel zwaar toch? Succes weer voor verderop!!
  7. Antje en Arie:
    Neef,
    De eerste 14 dagen zitten erop. Op naar de 500 km.
    Sterkte met je enkel en de andere kleine pijntjes. Neem op tijd rust. Kleine blessures kunnen grote gevolgen hebben.
  8. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Inderdaad gastvrijheid is een groot goed en dat bestaat dus nog steeds, moeten we zuinig op zijn vind ik. Misschien zou je de enkel wat kunnen ondersteunen, beetje intapen wellicht.
    Op advies van Trudy, Reims eens rustig bekijken lijkt me niet verkeerd.
    Tot mails maar weer.
  9. Annie:
    29 maart 2015
    Hallo Dannis Je doet het gans goed en inderdaad zeer brave mensen waar je verblijft . maar neem maar wat rust het komt iedereen voor bij de meest sportieve last van spierpijn . groetjes annie
  10. Carla van Dijk:
    29 maart 2015
    Ha Dannis. Het gaat goed op de enkel na. Je hebt toch wel gerekend op hier en daar een dagje vrij? Doe wat je het beste vindt. Succes veder kilometervreter........
  11. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Ik heb al jou foto,s eens de revue laten passeren en je krijgt zo wel een beetje inzicht wat jij allemaal ziet en ervaart, niet verkeerd dus
    Gewoon doorgaan dus
  12. Annalies:
    29 maart 2015
    Hoi Dannis , wat een avontuur zeg...!!!
    Veel succes en groeten uit het Tielse.
  13. Annie:
    29 maart 2015
    nog steeds volg ik je op de voet van uit NAMUR veel ervaring dannis groetjes annie