Dag 13 Signy- L'Abbaye - Chateau Porcien 27 kilometer

27 maart 2015 - Château-Porcien, Frankrijk

Vandaag weer fris opgestaan zoals altijd weer wat pijntjes. Hopen dat we die er vandaag weer uitlopen. Zonnebril meteen op komt helemaal weer goed.

Heel klein dorp in na 10 kilometer voor koffie, meestal is er niets of er is niets open. We zijn in een café geweest wat al 10 jaar dicht is omdat de eigenaar is overleden alleen weet hij het zelf nog niet.

2 café? Ze hadden alleen Nescafé. Geen probleem. 2 lege kopjes, pot suiker, pot Nescafé op tafel, even later een oud verrot steelpannetje op een doek op tafel met kokend water. Regel zelf maar de koffie. Mooie route door landbouw gebieden. Aangekomen op de plaats van bestemming eerst naar het gemeentehuis. Medewerker loopt met ons mee naar het Pelgrim gebouw. Net zo groot als mijn garage, voor 5 personen incl. douche en wc. 1 stopcontact en geen stoelen.

Gemiddeld gezien met gisteren met het hotel niet verkeerd. ( is ook gratis, waar hebben we het dan over) Voel me goed, wel vanmorgen met pijne enkel gestart en de hele dag mee gelopen. We zijn bijna in Reims, maar gezien de weersvoorspellingen doen Bert en ik die in 2 etappes, van 22 en 17 kilometer. Dan hebben we al meer dan 400 kilometer gelopen.

1. Wijnie Puijk:
    Dag Dannis,
    Voor het eerst zie ik jou met snor en baard..wat is het fijn gewoon de boel de boel te laten en huppekee gaan met de banaan ...
    Ik zie aan je dat je volop geniet..lekker relaxed..
  2. Marcel de Bruijn:
    27 maart 2015
    Goede Vriend, staat je goed, die snor met baard. Samen met de fuoriserende muts begin je op een echte pelgrim te lijken ! Hoop dat je pijnlijke enkel niet verder opspeelt !!! Goede reis morgen
  3. Astrid:
    27 maart 2015
    wat een geweldige dagen heb je al achter de rug. Kalm aan en dan komt het goed. Succes met snor en baard, ziet er stoer uit!!!!
  4. Pa en ma:
    27 maart 2015
    weer een goed onderkomen voor de nacht, een goede nachtrust houd je op de been hoop dat je enkel niet op gaat spelen,je bent nu al zo ver op weg doe dus een beetje rustig aan we zien dat je geniet en wij ook van je belevenissen en fotos liefs van pa en ma succes. tot morgen.
  5. Leo Lommers:
    27 maart 2015
    Beste Dannis. Ik vind het leuk je te volgen. Liep in 2012 tot nu toe de zelfde route. Reims was voor mij een kantelpunt. Ik wil je alleen zeggen: Doe aub rustig(er).....
    goed weekeinde Leo
  6. Marike:
    27 maart 2015
    Tjonge Dannis, wat ga je goed..je verhalen zijn heerlijk om te lezen en je foto's zijn prachtig. Jullie hebben als pelgrims waarschijnlijk de zegening gekregen tijdens de Vesper en tijdens wat regenbuitjes. Probeer je staande te houden in modder, door riviertjes en bij beklimmingen. Het ziet er gezellig uit, je loopt je eigen pad, maar toch een beetje samen. Wat is het heerlijk hè om zoveel buiten te zijn, maar tussendoor koffie in een kasteel is ook niet verkeerd..
    Let goed op je lijf..loop niet te hard. Je hebt de tijd. ..
  7. Jaap/Willy:
    28 maart 2015
    Hoi Dannis,
    Wanneer je een giga tocht maakt zoals nu, doe je natuurlijk allerlei indrukken op en dat maakt het alleen al boeiend om te lezen.
    Immers hier laat je wat en daar vind je wat.
    Hou een beetje rekening met je enkel en verder is je instelling nog steeds prima toch ?
  8. Daniel Meesschaert:
    28 maart 2015
    Wat fijn de slaapplaats in St Porchien terug te zien. Hebben daar met vijf overnacht. Je enkel verzorgen hoor, want onbewust plaats je je voet toch anders bij het stappen, kuit en knie niet overbelasten.